måndag 8 februari 2010

Listen all of y'all it's a sabotage

2 kommentarer:

Anonym sa...
snälla snälla snälla. jag är så less på alla dessa 30somethings som lägger in foton som om de vore 16 år max 17. V märken,sneda tungor ,uppspärrade ögon, ja, you name it. liiiite patetiskt. och när vågar man se sanningen i vitögat , att man inte är mellan 16-21 längre?Åldern då allt detta fortfarande fungerar och ser coolt ut och inte patetiskt?
8 februari 2010 15.49.00 GMT

Popmorsan sa...
ja du. det där får stå för dej. själv tycker jag att det är roligare med lite fräsiga spex om alternativet är en artig fotomin.

jag tycker inte heller (suprise!) att mina vänner är patetiska. vi har uppenbarligen olika umgänge och det tycker jag att vi båda ska vara jätteglada för.
8 februari 2010 16.48.00 GMT

Åh, jag blir så trött. Samtidigt är det lite pirrigt för jag tror, faktiskt, att det här är max tredje gången på tre år som någon sagt något negativt om Popmorsa. Jag blir lite ställd, det här är min lekstuga och ingen annans. Samtidigt som jag så klart vet att internet är ett öppet forum och det är fullt fritt att häva ur sej oförskämdheter riktat mot någon som valt att fläka ut sej och sitt. Som jag gjorde nyss angående Rosings tattoo. Men ändå. "Act your age". Va fan! Hela Popmorsa går ju ut på att jag har issues med livet och morsarollen och vem jag är och var och ska bli. Låt mej åldras i fred för fan. *hur jävla ovärdigt jag än väljer att görat eller inte*

37 kommentarer:

Schmarro sa...

hej anonym! jag vill tipsa om min lillasysters kompis blogg, de är tretton år och i alldeles lämplig ålder för tungor och uppspärrade ögon:

http://withcecilia.blogg.se/

Anonym sa...

go popmorsa, go!!!

Anonym sa...

eh.jag tror att vi,ja, jag är i din ålder.kan ha EGNA attribut,gester,minspel eller vad man ska kalla det.vi behöver inte apa efter det yngre gardet, det blir ärligt talat patetiskt. det är inte bara här jag ser det, jag ser det på fejjan, där de med begynnande ölmagar och flint bleka flinar mot kameran kramandes samtliga sina kompisar på ett och samma foto.herregud.man kan vara cool och chill ändå.det jag efterlyser är inte polokrage och tjocka glasögonbågar, utan en förnimmelse av vishet ,intellekt och klokhet i blicken på dem som har hunnit en bit över 25.

Anonym sa...

17.13 var/är jag "anonym" som skrev den ursprungliga insändaren.

Schmarro sa...

okej men ärligt, tycker inte du ändå att jag utstrålar en förnimmelse av vishet ,intellekt och klokhet på den här bilden då? alltså jag försökte verkligen. tyckte jag lyckades någorlunda.

http://4.bp.blogspot.com/_Z3y6y0jqTK0/S214IYhfACI/AAAAAAAACAY/iBO2HkQ2Ajg/s1600-h/007.jpg

Anonym sa...

schmarro.ok.låt gå.jag tycker mig se nåt skymta där. helt i min smak.anlita mig då du vill ha en ärlig åsikt.

Popmorsan sa...

nu kan det ju vara så enkelt att v-tecknet är nåt man gjort i femton år, eller kramat sina kompisar på bild etc, ska man då sluta bara för att sextonåringar sett oss göra det? det låter ju helt befängt.

och då kan ju du superenkelt hävda att hallå där, femton år, time for a change, men återigen, det där får ju stå för dej. jag gjorde oändligt mycket pinsammare saker som tjugoåring som jag väljer att lägga krutet på att inte göra idag.

Anonym sa...

äh.hävda att v-tecknet funnits,alltid?ja.men nu tillhör det fjortisarna,låt dem ha det. skapa nytt.tänk nytt.tänk utveckling var stolt över varenda år som du har tillskansat dig och som har gjort dig visare.låt allt DETTA synas på dina foton. du efterlyste ju nya bloggar att läsa.tror säkert du skulle ha nöje av att läsa min.om jag hade en.för jag har fler sanningar på lut, som tål att höras och begrundas.för är det nåt som människor i vår ålder behöver så är det begrundande och kontemplation i samklang med fest.givetvis.

Erik sa...

det är lite barnsligt att inte veta att man ska ha mellanslag efter punkt. väldigt tonårsaktigt skrivet om man ska vara petig, ser inte en strimma intellekt nånstans.

låt folk vara som dom vill och bekymra dig du om ditt.

Kim sa...

Anonym skulle ha lite mer kött på benen om hon kunde skilja på och använda sig av gemener och versaler, skiljetecken och mellanrum när hon ska klaga på andra människors omogna beteende. Så trött på alla som skriver som vore de 16.

Anonym sa...

Tänk efter nu, ger ni inte Anonym lite väl mycket uppmärksamhet?

Anonym sa...

typiskt karlar att reta sig på petitesser. jag kan skriva efter konstens alla regler men väljer för att främja ett snabbt ordflöde skriva talspråk. det viktiga här,pojkar , är budskapet. förstår ni?tillåt er att begrunda och reflektera för guds skull.budskapet.budskapet.

urcellen ellen sa...

Jag tror inte ett ögonblick på att original-Anonym är "i din ålder". Original-Anonym är snarare ungefär nitton år och oerhört frustrerad över att ingen har lämnat plats åt henne på Nöjesguidens redaktion ännu. Det är alldeles våldsamt typiskt tonåringar att tro att folk runt trettio bryr sig om vad de tycker. Det gör vi inte.

Gå nu härifrån och återkom om femton år med all den visdom du inhämtat, till exempel genom svenskundervisning och samhällskunskap. Då kanske du är mogen att förstå att folk alltid kommer att roa sig precis hur de vill, oavsett dina önskemål.

Emma sa...

Bästa Anonym, jag är 33 och en stor, stor del av livsvisdomen jag tillskansat mig under mina levnadsår kan pretty much summeras i "live and let live". Folk är som de är, det är okej. Ödsla inte energi på att människor inte poserar på bilder som du tycker att de ska posera./Ms Miyagi

nisse sa...

Och jag som älskar alla trettionånting som visar att man fortfarande får ha skitkul efter just 30! Att man faktiskt inte behöver bete sig som en tråkig kärring bara för det!

:) sa...

Word /31 snart 32

Lars sa...

Enligt myten kom V-tecknet till på 1300-talet då de engelska långbågsskyttarna var det europeiska slagfältets mest fruktade krigare. Om en sådan tillfångatogs skar man av deras lång- och pekfinger innan de dödades till varnagel för andra. Bågskyttarna ska ha svarat med att visa upp de två fingrarna som smädelse mot fienden för att visa "Jag har mina kvar, anfall mig om du vågar".

Långt senare togs V-tecknet över av de allierade med Winston Churchill i spetsen under de första åren av andra världskriget. "V for Victory" blev en slogan och Churchill gillade att fotograferas visandes de två fingrarna, men han hade nu vänt handflatan utåt, inte innåt som bågskyttarna gjorde

På sent 60 tal togs tecknet upp Richard M. Nixon och bilderna där han visar sina två händer i skyn flashandes v-tecknet blev en symbol över hans korumperade administration.

Den senaste i raden som anammat tecknet är unga japanska kvinnor som gillade att använda symbolen när de fotograferades och på den vägen spreds det åter igen ut över världen.

Att enbart attibutera symbolen till de unga visar på en häpnadsväckande historielöshet som pissar på alla de som genom åren älskat sina två fingrar i luften.

Att orka ödlsa tid med att kommentera det i någon annans bilder visar mest på att man har för mycket tid på sin hand och att man uppenbarligen kan vara bitter redan i unga år.

/Lars

Annapling sa...

Men sucken anonym. Förstår inte riktigt om det är mognad du snackar om. Jag antar det. Därmed antar jag att din uppfattning kring mognad handlar om beteenden och personligheter. Jag menar, eftersom att det du skriver är rent och skärt personangrepp och att du tydligen anser dig själv som "vuxen" så lär din uppfattning kring mognad inte luta åt värderingar som inkluderar respekt osv. Tycker du borde se över dina uppfattningar. Dom är helt enkelt jävligt märkliga.

"det jag efterlyser är inte polokrage och tjocka glasögonbågar, utan en förnimmelse av vishet ,intellekt och klokhet i blicken på dem som har hunnit en bit över 25."
Sen när har det visuella hos en person kunnat bestämma ett intellekt? Den uppfattningen är bara jävligt korkad.

Jag är 23. Om jag är hälften så fantastisk och ball som emelie när jag är trettio så kommer jag vara asglad.

Anonym sa...

härskartekniker ägnar ni er åt.ni är så rädda för någon som kommer och petar i era små vattenglas (storm storm) och kanske tillför lite nytt liv i kretsen med nya tankar och omvälvande förändringstankar (inte för mig men för er) samla er samla er skriker ni till varandra; någon försöker peta på våra desperata försök till att hänga kvar i tonåren. Nej, fest,galenskap,åsikter skratt.var inte rädda för det.hur skulle sverige se ut om alla medborgare var åsiktslösa (hoppsan de flesta ÄR ju det).ta inte så jäkla illa vid er, tänk om jag har sagt något tänkvärt?

marie sa...

Hahaha! Urcellen Ellen, din kommentar var ju på pricken; "Gå nu härifrån och återkom om femton år med all den visdom du inhämtat, till exempel genom svenskundervisning och samhällskunskap". Faktiskt det roligaste jag har hört på länge, men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför - lite dålig på att sätta känslor på pränt.
För övrigt tycker jag att popmorsan är den mest klockrena, träffande, mest hjärtliga blogg som finnes på svenska, och iaf jag blir oerhört inspirerad av att se bilder med eventuella v-tecken och sneda miner från vad som oftast ser ut att ha varit ett jäkligt trevligt umgänge. Det är väl det den där anonyma har så svårt med, skulle jag tro. Hej!

Kalle sa...

In case of anonyma kommentarer gets to you, P: Du är fantastisk, sluta aldrig skriva och ta bilder som du gör, som den du är! Du hjälper fan mig förstå vem jag är.

I'll Tell You Now I (hope you) Keep It On And On, dam!

Anonym sa...

det här landet.med dess invånare.som är så konflikträdda.som inte kan se kritik som något konstruktivt. som inte ödmjukt kan tillåta sig att tänka efter 2 sekunder innan försvarsmekanismerna av det egna beteendet sätts igång.jag har mycket hellre 5 riktiga vänner som säger mig sanningen än hundra som format sig efter alla år efter vad jag troligen vill höra.suck.tror jag måste flytta så jag får lite nya inputs.

Hanna sa...

Det är intressant att Anonym ser det som konstruktivt att kalla någon annan för patetisk. Var kommer det konstruktiva in? Och om det är något den här bloggen utstrålar är det väl ändå självkännedom och en egen sorts mognad - Emelie vänder ut och in på sig själv, förklarar hur man känner sig trasig ibland, hel ibland och allt där emellan. Jag är 20 år gammal, jag har läst Popmorsa sedan innan Hanna föddes och jag har insett att man kan vara cool när man har unge, att livet inte tar slut när man får barn och att det är okej att allt inte går som på räls hela tiden.

Mognad handlar inte om att dricka rödvin och prata om Modernas senaste utställning med sina vänner som alla har polotröjor, det handlar om så mycket mer. Som att våga vara sig själv och ha roligt på det vis man själv tycker. Och vad är väl härligare än att ha kul med sina polare - med v-tecken och allt?

Nä, Anonym. Du har inte kommit med något konstruktivt ö h t.

Ännä sa...

ah. jag har slutat läsa kommentarer till artiklar och bloggar där de som lämnar negativa kommentarer inte är ute efter något annat än hävda sig själva och trycka ner och angripa andra på ett otroligt oskönt sätt, typ aftonbladet eller blondinbella. men jag har alltid trott och hoppats på att få slippa såna små små människor på popmorsa. men man är ju uppenbarligen inte säker någonstans.

http://1.bp.blogspot.com/_L70uNys8v_w/SzpAJmeus6I/AAAAAAAAAFg/SGzRYW16ngo/s1600-h/3180.gif

så hörru, sluta läs här om du tycker att det är så fruktansvärt plågsamt att konfronteras med det.
och jag skulle tro att folk tar åt sig och blir snea eftersom de flesta som läser här gillar popmorsa och tycker det är urtufft när hon visar V-tecknet på bild, och då blir det liksom ett personangrepp på oss också eftersom vi uppenbarligen gillart.
så gå, bara gå. tack.

Anonym sa...

tänk om inte härskartekinker fanns, tänk om inte människor skulle falla så djupt att de kallar andra människor för små små. Jag håller mig ovanfr den nivån, det jag kallade patetiskt exempelvis var inte människorna utan beteendet, läs mina förslag och se att jag efterlyser ett icke härmande beteende av tonåringar hos oss unga vuxna. tänk om folk kunde omfamna och välkomna oliktänkande, vilken spännande och kreativ värld vi skulle ha!men nä, här putsas det och fejas med fasaden som nån(läs jag) lyckats putta ner en skärva av. ja ja boooring.ge mig människor som vågar stirra och skratta kritiken rakt upp i ansiktet, som vågar argumentera och ställa sig utanför sin heliga trygghetsmur, utan att för sitt liv enbart ägna sig åt försvartal.

Anonym sa...

jag tycker just att du åldras med värdighet! jag är kanske ett par åe yngre med med en dos åldersångest, och allt du skriver gör att det känns helt okej att bli äldre. att man inte måste göra avkall på allt det som är kul när man får barn osv. a du fattar. heja heja!

Anonym sa...

märk väl att 12.58 inte är original anonym.

marla sa...

Men allvarligt anonym; det här börjar blir skrattretande på riktigt! Du märkligt motsägelsefull.

1. Du efterlyser vuxna reaktioner på ditt omdöme "patetiskt", vilket i sig är onödigt nedvärderande.
För att ta kritik konstruktivt - är det en förutsättning att kritiken I SIG är konstruktiv. Något du misslyckats fatalt med.

2. "tänk om folk kunde omfamna och välkomna oliktänkande, vilken spännande och kreativ värld vi skulle ha!"
Den här är ju bäst av alla! Emelie sticker ut och är enligt många av oss läsare kreativitet personifierad. Du har ju uppenbarligen inte de egenskaperna, då borde väl du med din åskådning välkomna hennes egenheter? Har du Anonym själv välkomnat oliktänkande tycker du?

3. "jag har mycket hellre 5 riktiga vänner som säger mig sanningen än hundra som format sig efter alla år efter vad jag troligen vill höra."
Eftersom du varken är nära vän eller en av de hundra som säger det Emelie vill höra så kan du väl bara vara tyst?

eff sa...

Jag älskar den här kommentarstråden mer än nästan allt. Minst två olika Anonym, felaktig kausalitet som argumentationsbas, numrerade listor, indignation, motsättningar.

Hurra!

Anonym sa...

visst är det uppfriskande eff?skaka lite liv i folk.för böveln."the real anonym"

eff sa...

Haha, nej, jag håller inte med dig alls. Men jag älskar allt ändå.

Anonym sa...

eh.eff.tror du att jag sökte ditt medhåll?svar nej.

marla sa...

*hoppar upp och gör V-tecknet med f---an*

Daniel sa...

Jag gillar verkligen din blogg, har dock problem med ditt grepp att skriva "ba" istället för "sa" eller "gjorde". Vad är dealen med det, egentligen? Postironi?

En annan Hanna sa...

Men herregud! En läsare måste väl få lämna en kommentar som inte bara är rosor och gulligull utan att folk går i taket och kallar Anonym för bitter och tråkig.
Jag älskar också Emelies blogg och är själv snart 30 etc.Inte bryr jag mig om nån skulle anse att jag och mina vänner fular oss på bild. Det är lite pinsamt och ankdammsaktigt indeed att inte kunna tåla lite kritik av det här slaget . Kom igen nu! /popmorsafan

Anonym sa...

Det konstiga med alla dessa kommentarer är att ingen verkar reflektera över att det är astöntigt att göra v tecknet vilken ålder man än är i.
I Japan funkar det dock, om man är japan vill säga...

RoCibo sa...

Intressant! Tänker bara...man är väl inte sin ålder, man är den man Mognad handlar väl till mångt och mycket att våga vara den man är. Har förstått med stigande ålder att siffran säger rätt lite, utan det är det erfarenheter man tillgodo gjort sig som får en att växa. Det har så lite med hur man vill fota sig eller hur vilka fingrar man sticker fram. Låt oss få pendla...från barnslig till mogen, från mogen till barnslig.