söndag 10 april 2011

Dag 11 – en låt av ditt favoritband

Umm, jag har inget favoritband. Jag har aldrig varit ett megafan av något band eller artist exclusive liksom. Inget NKOTB-aktigt så där. Hmm, svårt. Men det finns ju några som jag verkligen tokälskat. Madonna, supercrush fram till 92 nånting. Pearl Jam. The Mission (!). Kent. Popsicle. Tori Amos. Suede. Säkert. Laakso. Pixies. Magic numbers. Arcade fire. Och många alster av dessa akter gillar jag ju fortfarande.

Men just i dag, de senaste åren, är det inget som utkristalliserar sig som FAVORIT? Så jag vettifan. Jag brukar säga att "Doolittle" med Pixies är min bästa skiva ever (och Suicides "Dream baby dream" världens bästa låt). "Doolittle" är bra rakt igenom, tycker jag. Så jag tar min favorit från den just i dag, de varierar ständigt, vilken låt som är favvo just nu, men alla låtar på den är alltid ALLTID bra.

Inga kommentarer: