tisdag 29 maj 2007

min vän billy

idag går mina tankar till min vän carro som flyttar och städar. det är det tråkigaste som finns. jag har gjort det hundra ggr, jag tror jag bott i andra hand i vartenda gathörn i den här stan. undrar hur många billy-bokhyllor jag köpt och slängt och köpt igen. säkert åtta allafall. jag älskar bokhyllan billy. de är hemskt snygga att ställa bredvid varandra och massivfylla dem med populärkultur. just nu är jag inne i en vit billy-period. till skillnad från åtta år sedan då det finaste jag visste var mörkt och rustikt a la indiska. gärna med en ackompanjerande orientalisk kudde med speglar inbroderat. det passade så bra till min väggfilt med en leende sol. räck upp den hand du tjej som aldrig kört indiska/teer i fina burkar/solfilt/REM/eterisk olja/drömfångar-grejen. i dare you motherfucker.

ps. om du är under 25 gills det inte.

10 kommentarer:

Anonym sa...

eeh. jag som trodde att ni som var lite äldre än mig var de coola. Har jag trott sen mellanstadiet. Guess I was wrong..

höhö

Anonym sa...

i love billy bokhyllor oxa...hade en period med lagerbokhyller som jag malade bla. och en dromfangare.

Elca sa...

Drömfångare har jag alltid kräkts på. Men indiska & teer i fina burkar börjar jag tro att jag aldrig ska komma ifrån.

Anonym sa...

Inget från Indiska eller liknande saker har någonsin varit poppis hos mig. Burr!! /31-åringen:)

Anonym sa...

Solfilt! shit. huuur kunde man tycka att de va så fint? min va blå.

B sa...

jag är bara 24 men jag hade en överdrivet seriös såda period när jag var 15-16 nånting. Det var hela kittet. Batiksjalar, hennafärgat hår, drömfångare, tarotkort, osv, osv, osv. Jag tyckte att jag var coolast i världen. Är inte goth/emo någon slags motsvarighet till den stilen idag? För det finns väl ingen som fortfarande kör med det där?

Anonym sa...

Ja, jag hade också en solfilt! En blå en. Sen hade jag tygväskor från typ Govindas på Fridhemsgatan. Och rökelse. Och stora porslinselefanter. Och massa ljus. Och mörkblåa väggar. Blääää! Hur kunde jag?

Anonym sa...

do dare me. jag har aldrig haft sådan inredning. och jag är 27. kan bero på mitt hat inför rökelse. jag förknippar liksom hela den där plingplong-indiska-grejen med rökelse. tål inte skiten. inte heller doftljus, som är 2000-talets rökelse. eww.

Mård sa...

been there, done the shit. drömfångare, mandalas, rökelser in absurdum, vindspel (inomhus -I had no such thing as a balkong), drake i taket, saronger på väggarna, dead can dance, helmut newton-bilder överallt, alltså jag får spelet om jag tänker på det här för länge. buhu, indiska killed my inner child.

Anonym sa...

Vi har tre olika tappningar av billyhyllor hemma hos oss - vita, mellanbruna och björk. De är placerade i olika rum, såklart. Jag minns när vi båda flyttade hemifrån och åkte till Ikea och du lyckades lägga beslag på den sista vinröda/mahogny-bokhyllan. Då var jag avis, lyllo dig liksom. Och du, vad fina ni var i tv. Puss!