torsdag 26 juli 2007

dålig service

man inbillar sej ju att små kvartersaffärer kämpar med ekonomin, de har aldrig fräscht godis och konstiga billiga shampoon. det är aldrig kö. de är liksom lite risiga och man tänker sej att gubben som har stället ska bli lite glad och tacksam när man handlar i hans sunkiga affär istället för på snygga ica i ringen. detta utspelade sej idag när jag lassade upp två festis och lite blandade tidningar på rullbandet.

- hej hej!
- hej.
han slår in varorna, pratandes i telefonen.
jag räcker fram kortet.
- jag pratar i telefonen.
- jo, jag ser det.
- jag kan inte koppla upp då.
- jag har tyvärr inga kontanter.
- kan du komma tillbaka om fem minuter?
- eeeh.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Så oförskämt! Jag skulle aldrig gå dit igen. :/

Anonym sa...

HAHAHAHA men gud! vad händer med vårt samhälle