onsdag 29 november 2006

sugarpie honeybun.

förut lade jag inte märke till bullar, muffins och tårtor som skulle fresta konsumenterna på fiken. de var som blurr, lite så där som ex blir i ens ögonvrå medans de fortfarande gör ont. man visste att de var där, men se men inte röra liksom. sen jag blev på smällen har jag börjat gilla prylar jag inte gillade förut. som till exempel bakverk. vad är det för skit? kunde det inte fått bli apelsiner, gurkstavar eller nåt annat enkelt. nej, men min kropp vill ha grädde. rakt av bara. det är ju förfärligt.

idag på voltaires hurrycurry vid hötorget hade de de maffigaste goffigaste gräddgrejer jag sett. ögonen trillade ut, munnen lallade bow wow wow's "i want candy" men så slog jag mig hårt på fingrarna med en linjal jag hade i skjortärmen och köpte en tomatsoppa i stället. ingen större seger för mänskligheten. men ändå.

Inga kommentarer: