torsdag 5 maj 2011

It's the end of the world as we know it

Nu flyttar jag Popmorsa till Nöjesguiden! Jag flyttade ju för några år sen, till Veckorevyn (don't ask) och där trivdes jag ej så bra. Men NG känns så himla logiskt, några av er URGAMLA människor kanske minns att jag faktiskt jobbade där 2004-2008.

Jag ska kämpa med näbb och klo för att den ska bli röd så småningom! Och jag ska försöka hålla kvar i... hmm, jag vet inte, mitt öppna sätt att skriva. Man vet ju inte, det är liksom svårt att förbli så pass naken inför helt nya läsare, på helt ny mark. Men vi testar. Det kommer bli kul! Åh, följ med. Det är ju dialogen med er som gör det kul, era kommentarer.

Här är jag nu: http://nojesguiden.se/blogs/popmorsa

Jag tror jag eventuellt ska ha mens för jag känner mej lite gråtig.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Följer med! hoppas dock i smyg att du återvänder hit nångång <3

Popmorsan sa...

klart jag gör!

Anonym sa...

Såklart jag också följer med! Har läst Popmorsa från 2006 då jag var föräldraledig med mitt första barn. Är nu ledig med lill-knodd nummer två och känner starkt att jag måste läsa bloggen i pricip varje dag, du e så jäkla bra! Puss och kram på dig. //Anna-Maria

Popmorsan sa...

åh tack! gud, en tvåa. jag känner mer och mer att jag 1. aldrig vill gå igenom de där nio månaderna igen och 2. något paradoxalt, börjar längta efter ett till skrutt.

linda sa...

+1 på det där. blir både panikslagen och helt längtig när jag tänker på en tvåa.
livet är ju så bekvämt nu. med en unge man kan KOMMUNICERA med herregud. ett nytt litet skrutt som bara ligger där. hu.
men samtidigt: SÅ NÄPET. och hur skulle den bli? håhåååjaja.

(jallefall: i will follow you.)

Mimmi sa...

Alltså. Loves it. Jag praktiserade på NG i två veckor hösten 2007 när du jobbade där och jag var så himla, himla rädd för dig. För att jag 1. Kände till dig sen innan och tyckte du var det coolaste ever och 2. för att du VAR så himla cool och liksom lite sur jämt och skrek ut "KUKEN!" när nåt gick fel på datorskärmen.

Har ju läst här sedan dess och du är fortfarande en av de coolaste människorna jag vet. Var bara det.

Popmorsan sa...

hahaha, om jag var lite mer nördig skulle jag skriva ROTFLOL här och nu. det är himla märkligt när nån berättar sånt här. vet liksom inte hur jag ska reagera? men tack tror jag! gulle du.

Anna sa...

*hakar på*

Anonym sa...

klart man minns när du jobbade på Nöjesguiden. helgtipsen ni (DU!) gjorde på fredagarna i Metro var ju det som satte fredagsstämningen.

klart jag följer med! vad ska jag annars göra när jag borde plugga...?

Anonym sa...

Håller helt och fullt med föregående talare! Om det nu ändå är så att man måste plugga så måste man ju ändå ha något vettigt att göra under tiden.

Anonym sa...

NG blir bra margret har ju verkligen gett tidningen ett lyft dessutom så det är mer logiskt än nånsin. hoppas du är gladare nu! kram

erik sa...

Har du någon uppfattning om könsfördelningen bland dina läsare? Känns som att de som kommenterar överlag inte har skägg. Konstigt eftersom jag tycker det är en ganska neutral blog. Skitsamma. Fortsätter såklart läsa så jag slipper försöka hänga med musikaliskt själv - utnyttjar dig skamlöst för att bibehålla egen cred. :-)

Popmorsan sa...

Haha okej! Umm, ingen aning om könsfördelningen faktiskt. Vore ju grymt om det var fifty fifty.

Och ja! NG blir toppen, känns asbra redan.