torsdag 1 oktober 2009

And through the sleepless nights and every endless day, I'd wanna hear you say - I remember you

Härom kvällen när jag skulle lägga Hanna, och hon inte ville somna, så började jag tänka på min första riktiga pojkvän. Jag tänkte de vanliga banorna, hur vi träffades, hur vi blev ihop, när jag första gången insåg jag var kär i honom, när vi hånglade första gången bla bla. Mmm. Bara det att jag inte KOM IHÅG dessa fakta. Va! Vilket minnesskatt som gått förlorad.

Jag minns the basics liksom. Han spelade fotboll, han var lång. Han bodde i ett medelklassigt villaområde, jag i höghus. Eller hade jag hunnit flytta till pappa? Förmodligen. Han tog min oskuld en vecka efter att jag fyllt femton. Minns det var fint. Han brukade säga att duscha och skita var det skönaste han visste. Efter att vi hade "gjort det" kom ligga med bland de tre. *tack* Hans föräldrar gillade inte mej. Jag fick sällan sova över, och när jag gjorde det blev jag aldrig bjuden på frukost. Vi var jättekära som jag minns det. Vi lyssnade på Return, Whitelion och Niklas Strömstedts "Om"-skiva. Spelade Super Mario på Supernintendo 32-bitars. Jag minns också att jag tvingade honom studera min överläpp vid flera tillfällen, för i en viss vinkel så såg den rätt stor ut, jag var obsessed över att jag hade så liten mun vid den här tidpunkten i mitt liv (ville ha vad vi i tjejgänget då kallade sugmun, eeeeh), och jag minns att han sa "jaaaa, jättestor" med ett uppriktigt leende varje gång. *om inte det är kärlek vet jag inte vad som är* Han var snäll och fin och han gjorde slut med mej och jag var heartbroken, han var ett år äldre och gjorde slut efter en vecka in på första gymnasieterminen, jag var kvar på högstadieskolan Ekeby. Men hur vi kom att bli ihop minns jag ej. Jag minns ingen romantik där alls. Kanske att vi gick på "Days of thunder" med Malin och Lillen? Oklart. Grät han när han gjorde slut med mej? Oklart det med. Minns inte ens var och hur. Om det var live eller på telefon. Men jag minns att han blev ihop med en annan tjej skitfort efter. En av de "snygga" tjejerna i stan. Och att jag var otrogen mot honom med en av hans kompisar. Fräscht.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var nog båda ganska flitiga dagboksskrivare på den tiden. Man kanske borde fräscha upp minnet. Eller inte.
Kram, Malin

Anonym sa...

Haha, rätt åt han.