tisdag 20 oktober 2009

Helt vanlig köttfärssås med wok

Min kille gjorde mat i går. Gissa min ohämmade glädje när jag inte möttes av sojakorvslukt i hallen. Kommer in i köket. Köttfärssås med wokgrönsaker. AHMEN VA FAN. Quornköttfärre, precis som man kan tänka sig med lite piffig lök och krossad tomat, lite god krydda. Bredvid puttrade tagliatellen. Och så sen ba: SMACK på med beansprouts och vattenkastanjer. *helt vanligt* *så jävla inte*

Det smakade bättre än man kan tro, dock. Men ändå! Vad är det för hippie-skit, ALLT GÅR FAKTISKT INTE. Some order, please. Vad kommer härnäst? Chips med bearnaise-smak? Nä men oj, det fanns visst redan. Nån som testat? *är peppad i smyg*

10 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, det är världens tråkigaste chips! Har ingen smak alls utan man måste dränka dom i dipp.

Ett tips till sojafärsen är att krydda den som köttfärsgulasch å bara fräsa med senap, soja, lök och paprikpulver och lite sånt. Sketagott!

I sa...

jag ska få lära mig att göra egen bea i helgen. peppen är galet stor! Känns som nästa steg i mitt liv.

jkarlsson sa...

På något märkligt sätt så gillade jag ändå bea-chirren. Smakar som helt vanliga sc fast med en svag touch av bea någonstans långt bort.

Anonym sa...

bea-chipsen har en hint av såndär äcklig rydbergs-bea. inte att rekommendera. isf är vanliga sourcream&onion mycket bättre!

Anonym sa...

bearnaise-chips=Mmmummms!

ida sa...

min kille gjorde precis köttfärssås med cocosmjölk...

sofie sa...

jag hatade dem dära chipsen och önskar att jag aldrig hade stoppat dem i min mun. det smakade exakt så fel som det kändes.

Frida sa...

Min kille gjorde samma dag pyttipanna. Alltså värmde såndär färdig. Sen skulle han steka ägg till men bestämde sig i sista stund för att istället göra en omelett av äggen. Och pyttipannan. Pyttipannaomelett alltså. Sedan döpte han rätten (till ett extremt fyndigt men tyvärr lite oanonymt namn) så att jag skulle få lättare att önska den och slapp förklara den varje gång. Thanks. Känner att det kommer att underlätta min vardag betydligt.

Jennie sa...

Jag blev äckel-fascinerad av chipsen :-D Antar att jag måste testa.

Anonym sa...

vad är grejen med béarnaisesås över huvud taget? folk är som tokiga. sjukt överskattat.