fredag 2 oktober 2009

"Säg karta! KARTA!"

Ville inget särskilt, bara berätta att min unge vaknade strax efter sex i morse och tyckte tydligen att det var helt normalt. Försökte finta henne och säga att det var natt, men solfan hade börjat lysa så den gubben såg hon igenom omedelbart. Nu dricker hon välling och kollar på Dora Utforskaren (jag HATAR Dora av hela mitt hjärta) på Nickelodeon, jag ser dubbelt på dataskärmen och sitter med otroligt värdelös hållning bredvid henne. Dagis är stängt i dag, så min kille får lite sovis för att sedan ha energi för en heldag med Hanna.

I kväll har jag "ledigt". Men är inte pepp på utgång alls. I och för sej spelar Margret och Pelle på Vassa Eggen, det kan ju vara härlitt. Jag vill käka middag..? Bli vinpackad och beställa in ytterligare en manchego, tack. Kanske hemma i ett kök, kanske på en restaurang. Jag vill prata prata. Kanske dansi dansi. Men mest prata prati prati.

1 kommentar:

Katarina (bjooti. splodgy...crazy bloglady) sa...

- Swiper, inte stjäla. Swiper, inte stjäla. Swiper, inte stjäla. Swiper, INTE STJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLA.
- Oh...

Vaddå? Hatar Dora? Jag har ingen aning om vad du menar ;)