onsdag 7 oktober 2009

Vad ska man göra med alla cdskivor egentligen?

7 kommentarer:

Frida sa...

sortera dem i case och lägga plastgrunkorna i återvinningen.

Kaz sa...

Håller med Frida! Sorterarom i mjukplastcase, stopparom i en sån där CD-låda från Granit (finns tom register ju - ordning å reda, kolla under F så hittar man ...eh eh Freda'?!). Släng hårdplasten. Vips - sjukt massa space i hyllan!

popmorsa. sa...

det får nog bli så, jag har runt 300-400, tar upp så himla mycket billy.

annalin sa...

Jag är faktiskt förvånad - du är ju DJ! Hur tar du med dig skivorna ut på gig då?
Jag har också mjuka tunna plastfodral, de är att föredra, som de andra skriver. Dock är de "dubbla" bäst, så man får plats med både booklet och baksida. Tyvärr blir det rätt kostsamt (de kan kosta typ 5-6 kr styck). Men finare!

popmorsa. sa...

oooh jag har så många cd-cases för/till spelningar, men de är ju brända blandplattor.

Kajsa sa...

Åååååååååh, visst tar det plats men jag ÄLSKAR skivor. Jag tycker att det är så vackert och det spelar ingen roll hur många billy-hyllmeter de fyller hemma... Jag kommer aldrig göra mig av med dem eller gömma undan dem i någon låda.

Marie sa...

www.cdincase.se har jättebra plastfickor som heter CDf3. De har ett papper i dem som skyddar skivan också. Kostar en 3-4:- men då har ju skivorna det bra o repas inte av plastomslaget eller så. Och så har man alla dem i fina lådor. Finfint.