söndag 13 december 2009

Smarta Telia

Jag har det senaste året gnällt och ryat högljutt om hur jävla idiotiskt det är att det inte finns en laglig och snabb ladda hem-service. Man är ju fan TVINGAD att tanka olagligt. Och nä, det här Voddler verkar inte funka så bra ännu. Jag vill ha att man kan trycka "if you like this you might like..." och att man kan ladda hem efter regissörer och skådisar osv. Lite som imdb.

Nu såg jag att Telia har nåt slags ladda hem-video-service. Telia Smart. Nån som har och kan säga nåt om det?

4 kommentarer:

CECILIA sa...

Men alltså, om du köper en Apple TV kan du ladda hem vad du vill!

Ella sa...

Telia Smart gör bara bredbandseländet trådlöst. VOD-tjänsten ingår direkt i Telia digital-tv, oavsett kanalpaket. Du behöver alltså inte Smart för att komma åt VOD:en, bara digital-tv-tjänsten. Jag svamlar, förstod du?

Popmorsan sa...

mm. jag kan ha annan internetleverantör, men via deras tv får jag även VOD:en. och VOD:en är den här ladda hem-tjänsten jag suktar efter. *tror jag*

och tack, ska kolla upp! även apple.

Ella sa...

Nja, har du fiber i huset kan det vara annorlunda men har du adsl måste du ha Telias bredband för att kunna ha deras digital-tv. Telia Smart gör i princip bara alltsammans trådlöst, som en router.

VOD:en är skitbra, särskilt om demensen satt in tidigt och man gör av med en smärre förmögenhet på förseningsavgifter... =)