måndag 18 juni 2007

el festivalio: del 2.

vaknar vid tio av tystnaden. endast fågelkvitter tränger in genom altandörren. smyger upp, ad-hanna och min kille och min unge sover vidare. kjell b persson möter mej i hallen, har precis köpt massa massa frukost. patrik forshage, andy och tomas ansluter. under mestadels tystnad dricker vi kaffe, röker morgoncigg och kisar mot omgivningen. gradvis vaknar vi och vi får igenom gårdagen. detta är min absoluta favorittid under festivaler nuförtin. min kille och hanna kommer upp strax efter tolv. som vanligt har jag tänkt att jag ska vara på området runt ett, men så blir det ju aldrig. därför missar vi bring me the fucking riot... man. halv tre är vi där, ställer oss i kaffekön. tjejerna bakom disken är snälla, men helt inkapabla att leverera latte i tid. springer bort mot svt-tältet där laakso ska uppträda. missar dem precis. skrotar lite med ruben. ser laakso ändå, fast i sveriges radio-tältet. jättejättebra. markus är rolig. liksom... torr. min kille skriker efter "stay tuned to my love", så dom kör den. väldigt vackert. sen är det dags för introtävlingen med per sinding-larsen. vi är kanske åtta lag och mitt hjärta sjönk som en jävla sten när ruben berättar att det är tema "band som spelar på festivalen i år". men tjena. jag har hört typ tolv band. mot alla odds kom vi tvåa, wohoo. hänger lite med tommie jönsson. kollar sweptaways. ikas mage stod rakt ut under hennes guldlaméklänning. så himla fint! hem en snabbis, sedan grillfest i EMI-huset med slagsmålsklubben och salem al fakir och så klart lina thomsgård. världens bästa lina. och quetzala. det var fint men knottigt så vi drog ganska snabbt. det blev hem för mej och hanna. kalle hade helnatt med spy bar-gänget och bonde de role. olika faller livets lott. men vi hade rätt kul, jag och hanna. vi lekte till exempel pruttleken. den är roligare än ni tror, motherfuckers.

foto: petter brandt / rockfoto.nu

1 kommentar:

Anonym sa...

love you! framför allt att du faktiskt gick och la dig; det var inget övernaturligt festande (m en bebis som låg och sov...). kanske låter ironiskt, men det var underbart att höra för en annan mamma som känner sig lite dålig för många missade fester :-).
kram från en bloggläsare