onsdag 13 juni 2007

hultsfred

wo-hoo, imorgon fm drar vi! nu är jag ju inte så där entusiastisk som min första mening kan luras att tro. det känns snarare jävligt udda. jag har varit på festivalen fjorton år, men nu känns det plötsligt som att jag inte vet vad jag gett mej in på. det här med nykterheten är meckigt i sthlm, hajja meckigt det kommer bli på en fyllefestival i småland. men lina påpekade snällt att vi inte alls behöver festivala som förr, som då vi på lördagen satt i EMI-huset och var så sjukt sega, det spöregnade och snoop skulle upp på scenen om en timma och vi ville så förtvivlat gärna hitta peppen och typ nån att hångla med att vi stint stirrade varann i ögonen när vi försökte få ner den äckligaste groggen i världshistorien, här skulle festas. den här gången kan vi vara mer chill, läsa tidningar i skuggan, promenera, snacka skit i hängmattan och så där. och javisst. det låter ju grymt. men tonåringen i mej gråter och ba VA FAN HÅLLERU PÅ ME CEPE! vill inte se så värst mycket heller, programmet är inte riktigt enligt min egen smak. men säkert!, laakso och korn är jag med på, det ser jag fram emot. och så tror jag att bilresan ner blir mysig och framförallt trång för vi åker med hemstad och kornel. vi ska alla bidra med en blandskiva. jag tänker mej en techno (kornel), en gothrock (tomas), en elektro (min kille) och så en med pop (jag). funtar på att finta dom och göra en med hanna som avsändare. också med pop.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eller med barnvisor/smurfhits. kuuuul att höra på det hela vägen ner...

Ida sa...

Det finns ju lite trevliga småakter, typ Asha Ali. Men framför allt: MAPEI <3

Anonym sa...

tar ni med bebisen? OBS inga värderingar i frågan, jag är enbart nyfiken.

popmorsa. sa...

oh yes. hon hänger alltid på. min kille dricker inte alkohol öht, och jag ska hålla mej nykter, så det kommer inte bli någon större skillnad för henne förutom bilresorna tors och sön. hon ska ju inte med mej på korn liksom. men hörselskydden är ju medpackade. just in case det blir för livat backstage.

Anonym sa...

vad har ni för bil??om ni är femvuxna får det väl inte plats med någn barnstol?

popmorsa. sa...

kornel, jag, tomas och min kille. det blev fyra vuxna. hanna på femte.