lördag 23 juni 2007

...i'm glad i spent it with you

hade den bästa midsommaren ever. kanske hade jag roligare med alla kusinerna ute i knubbo när vi var små barn, jag minns inte, kanske. men den här var sjukt soft. massa vänner, massa nya vänner, grillad halloumi och inget regn. addera en introtävling på det (som mitt lag vann) och du har en grym dag. vid halv tio började gänget sjunga hyllningshymner till varandras ära, tänk "lina thomsgård är vår bästa gård" osv. till detta användes en ostämd gitarr och ingen verkade bry sej om att de inte kunde stoltsera med mer än två ackord trots att jari från bear quartet fanns på plats. det var också då jag insåg att det var dags att tänka på refrängen. så jag gick hem, till tonerna av min alldeles egna hyllningssång. på två ackord så klart, den ljöd så vackert när jag lämnade festen och gick ut på en ödslig kocksgata. det var fint.








4 kommentarer:

Camilla sa...

hahaha Min bakgård! mina fula sverigeflaggstolar! Hörde hyllningssångerna när jag skulle lägga min dotter...hon somnade gott.

Schmarro sa...

Knubbo? Är det en plats? Kul att komma därifrån!

popmorsa. sa...

camy: hoppas de inte höll dej vaken alltför länge. och du har en perfa innergård. urhärlig. och snygga stolar ju!

carro: utanför morgongåva!

Camilla sa...

inte alls, bra att vår mysiga gård används till nåt kuligt. Vill genast också ha fest på gården med soft allsång.