torsdag 7 juni 2007

idioti

en kompis kompis var på republik festivalen uppe vid universitetet häromhelgen. lagom berusad beslutar han sej för att dra. han går mot entrén och ska precis gå ut när en vakt säger "döööh, ingen utgång här". killen, som redan passerat grindarna med typ tio meter, vänder sej om och ba "vad ska ni göra, kasta IN mej?". smack bom, han ligger nedtryckt i myllan och med blivande blåmärken lämnar han universitetsområdet. ahmen va fan. jag blir upprörd. dessutom var det en svinkul svarsreplik från hans sida.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha klockrent svar ju. vaktas, dock.

Anonym sa...

Mäh. Får de göra så? Vakterna alltså.

Anonym sa...

haha!

Jessica sa...

Det är skillnad på vakt och vakt: jag var i Dalhalla på Anthony and the Johnsons förra helgen, och vi hade bestämt oss för att vildcampa. När vi försynt frågade en vakt var vi kunde göra det så fick vi svaret "Klart ni ska campa, vad mysigt. Kör några hundra meter ditåt där finns en bäck". Kändes väldigt långt från Stockholm... (Ja, jag luftar en eller annan fördom här).

popmorsa. sa...

jag har personligen aldrig haft problem med vakter. tvärtom. jag blir ofta tjena hej med dem för jag går på samma tre-fyra ställen år efter år. därför blir jag lika förvånad och arg varje gång man hör sånt där.