fredag 22 juni 2007

jag är gjord för dessa dar

jag och hanna är hemma hos schmarro i hennes fina och alldeles egna etta på ölandsgatan. snart bär det av till kocksgatan och värsta fecken. men först ska det kokas potatis, herregud, vad det ska kokas potatis. för femton pers. pax för att inte skrubba! vi lyssnar på astrid lindgrens samlade låtar. "när mamma var liten" går varm. den har slutat vara sorglig för mej nu, cissi! det är min och hannas låt nu. min kille hatar astrid lindgren-låtar. han tycker det är fulla-svennekillar-som-sjunger-ronja-musik. jag fattar vad han menar. men han har fel. glad midsommar!

1 kommentar:

Cissibitar sa...

Vad gäller Astrid Lindgren undrar jag ofta i dessa dagar vad hon egentligen menade med att kalla ett av husen i Bullerbyn för Mellangården? Området mellan ingång A och B var för henne kanske alldeles obekant? Själv får jag en krypande olustkänsla av ordet Mellangården. Lisa till Britta typ: Ska vi dra till Mellangården och grilla och dricka bira? Jävligt kul att sitta där och häcka... Grannvillan kunde ju döpas om till Vårtgården så vore snusket komplett.