måndag 18 juni 2007

jag bet min tunga när du log

min vän har precis gjort slut med sin tjej. han är okej men gloomy. det gör skitont. så klart. min svarta läggning till trots så är min första tanke då jag hör liknande saker "gud vad skönt att jag slipper det där nu, aldrig mer ska jag bli till tusen bitar då det enda som är sant är det värsta av allt". jag tänker verkligen så. jag har bestämt mej, jag och min kille ska vara ihop forever och jag TROR verkligen på det. det tog lång tid för honom att övertyga mej, men nu är det det enda sättet. han och jag. han har lovat att aldrig sluta älska mej och har man lovat så måste det ju vara så. eller hur? och vi har ju barn för guds skull. har skaffat gemensam lya, sagt upp våra ettor. då måste det ju vara vi. fattar man ju. men ibland, som nu, sipprar mitt normala jag igenom denna äckligt naiva inställning till mitt liv. är jag dum i huvudet? tror jag inte att ALLA, exakt alla, par känner så i exakt de ögonblick då de tar de stora stegen? och gick det åt helvete för dem så småningom? oh yes, my love. detta är så läskigt att jag inte ens tänker skriva något mer om det. ajje. det kommer bara leda till något ont.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah! fast sa finns det dom som verkligen ar KARA resten av livet. Jag ar hemma och halsar pa mina foraldrar och det ar ratt underbart att se dom retas med varandra somom dom va sexton igen eller kramas i smyg i koket. Det finns san karlek ocksa, san som haller. Den ar fin den. Tack for en bra blog forresten.
Kram

Anonym sa...

jag tror att grejen med att vara kär 4-real är att man har bestämt sig, och tror, att man ska vara tillsammans hela livet.. gör man inte det då har man på något sett gett upp redan innan det börjar. och då kan man ju lika gärna skita i det.