lördag 6 juni 2009

Don't you let me go let me go tonight

Mot bättre vetande är jag just i begrepp att ta mej an teveserien Fringe. Igen. Såg fyra första avsnitten och blev mållös över hur kackigt allting var. Men minnet är kort, nu ger jag avsnitt fem ett försök. Nån som sett hela rasket och kan säga om det tar sej?

Försökte dessutom se The Hills i veckan. Ähmen herregud vilket skit! Så hjälplöst okarismatiska människor. Om nu Heidi och Lauren ska vara BFF så måste de väl ha ett eget språk, egen jargong, nånting? Jag visste att det var regisserat så klart, men att folk kollar den där skiten är för mej en gåta.

6 kommentarer:

Steelwheels sa...

Mja, det tar sig framåt avsnitt tio eller så... Huruvida man pallar med att härda ut till det börjar bli bra beror främst på om man gillar Walter Bishops quirkighet, men också om man saknat Joshua Jackson (och/eller Pacey). Du har som sagt fem-sex avsnitt av varierande kvalitet kvar att traggla dig igenom. Sedan börjar det götta.

Popmorsan sa...

Jag gillar Joshua, även om hans karaktär här är så himla trä-ig. JAG GILLAR INTE MIN PAPPA! Vad han än hittar på så tror jag inte påt förrns jag sere! Som Scully mot Mulder. Avskyr pappan för den delen. Och han som spelar dödot i hennes huve. Hmm. Vid närmare eftertanke så gillar jag inte huvudrollsagenten heller... Äsch. Jag kollar till 10. Som du sa. Sen ger jag upp.

Steelwheels sa...

Eller så hoppar du över avsnitt 5-16 och kör bara de sista avsnitten
(17-20). De är helt okej.

f sa...

har du verkligen svarat på alla frågor?

f sa...

alltså som du fick för länge sen.

Popmorsan sa...

nää. jag har typ tio kvar. de kommer! spar dem till dagar då jag har noll att säga i övrigt. som i dag, men i dag gick inte alls. jag har bara kilat kring på söder, ätit mackor och rökt i carros fönster. en rätt skitbra söndag. men inte så kul att skriva om.