måndag 18 juni 2007

hemma igen

det är svinskönt att vara hemma, men det har varit förvånansvärt kul att göra ett ubervuxet hultsfred. jag köpte tre latte om dagen för att överleva när alla andra sippade vitt och öl. jag är väldigt tacksam att hultsfred tagit in en espressomaskin backstage, i am, men nästa år så kanske de kan skaffa en utbildad barista eller två, så att man inte behöver stå och vänta i fem minuter per styck. det fanns också sju sorters kakor, mycket trevligt. bara själva grejen. jag köpte två finska pinnar. och två hallongrottor, med brännande kinder. vad är det för jävla namn. sen så fanns ingen mat backstage utöver den sk a la carte-restaurangen, vilket gjorde att man var tvungen att gå ut på området och fixa käk. den fick man inte ta med sej tillbaka in sen. hela den proceduren var så klart irriterande, men en fis i rymden jämfört med det faktum att det inte ens fanns nåt bra käk därute. va fan. jag åt byfolkets pasta två ggr och en smålandsrulle. sen fanns det bara grekiska grillspett och hamburgare. typ. och så langos då så klart. men det är en låda jag inte vill glänta på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

VARFÖR gläntade du inte på langoslådan?!?! Jag skulle kunna tänka mig att åka till Hultan enkom för langosen!

Anonym sa...

på en festival för länge länge sen åt popmorsan sju (7) langos. jag tycker det är en låda väl värd att glänta på.

Anonym sa...

har du reflekterat över att detta festivalinlägg bara handlar om mat och alkoholfri dryck?

det ger också ett übervuxet intryck! :-)

Anonym sa...

Men smålandsrullarna är ju både mättande och goda, väl värda att äta i stundens hetta.