onsdag 13 juni 2007

mammas solstråle

måndag tisdag onsdag så är det bara jag och min unge. min kille delar en liten lokal med sverrir på kungsholmen sedan ett par veckor tillbaka och dit åker han vid nio de tre morgnarna. lokalen är jätteliten och de har sprayat den vit och installerat datorer och mixers och sånt. vi fortsätter sova. vid elva brukar jag vakna av att någon ringer. då går jag upp. hanna sover vidare. vid halv tolv har jag kollat mailen, fräscherat mej och fixat frillan. kvart i tolv brukar jag börja peta på henne och säga "hörru bruden, vakna". hon vägrar. jag kan vända henne upp och ner, headspinna, sätta en hårtork mot hennes öra, hon vaknar inte. efter tio minuter börjar hon öppna ena ögat och är så jävla gullig. ligger där helt tjock och avslappnad och så förbannat trygg och viss om att inget ont kan hända. hon spejar misstänksamt i några sekunder, sen fäster hon blicken på mej och då sluter hon ögat igen och ler stort. hej mamma. jag dör.

1 kommentar:

Anonym sa...

fy fan vad fint, du!