måndag 11 juni 2007

vart tog du vägen, anna-maria..?


för två somrar sedan så blev jag kär i min kille. när vi hade hängt bara ett par dagar så spelade han på en klubb som hette synd och skam, med temat svenska låtar. jag smög mej dit med freja och satt i ett hörn och tindrade med ögonen när han slänger på en superkonstig låt med en superkonstig östgöte på sång. det var pontiaks "sommaren". från första sekunden älskade jag pontiak. jag vaknade om morgnarna, puttade på killen och ba "kom igen, kom igen! ingen stress!" och lät pontiak sätta baktaktsstämningen för augusti 2005. jag tror till och med att jag spelade honom på riche, och min kille beställde en pontiak-tee från hans sajt. sen blev det tyst. men så kom han tillbaka. pontiak. technohouse. och den här gången är det bara skiva, skiva, SKIVA som gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har precis upptäckt Pontiak och kan bara säga att jag ser fram emot att låta honom sätta stämningen för min sommar 2007 :)

Har du hört "Hallå tjejer"? Den är ju urskön.

popmorsa. sa...

jag tror jag hörde den där i begynnelsen, men jag höll stenhårt på "sommaren" och lyssnade bara på den. loves it. fast nya "åttiotalet" är ju jättefin den också.