onsdag 23 februari 2011

4e bilden: En bild på något som gör dig glad.


Det här är Jimmy och Linus (och en pytte-Hanna). Det är svårt att beskriva dessa två. Dels för att jag känt dem sedan jag var femton, och det har gått i vågor, vi har inte alltid varit nära, men det har inte heller behövts, inget har liksom kunnat grusa känslan i magen de här två framkallar inuti mej. Jag och Jimmy praoade på ICA Center när vi gick i åttan, tror jag. Vi sjöng Popsicles "Sandy" och Onkel Kånkels "Här kommer det en stjärtis" mellan frysdiskar och sopphyllor. Och sen när jag var tjugo blev jag och Linus kära. De två var bästa kompisar. Dessa två tillsammans, deras minspel, deras humor, deras jargong. Denna MANLIGA KÄRLEK. Och det kommer de skratta åt, men hallå, it's love dudes. Och jag älskar er.

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Å Jimmy, evigheter sen jag såg honom sist. Lustigt livet är. Alla dessa band människor emellan -vilket nätverk som finns. Kände honom under min Malmöperiod; hur lever livet med honom nu?