måndag 2 april 2007

en bra dag

jag tänkte att den här måndagen skulle bli en bra måndag. så här tänkte jag mej att den skulle bli. jag tittar mej i spegeln och ser till min glädje att min hy har slutat sura över dermalogica-avhoppet och istället blivit lysande persika a la quetzala av det något billigare märket philosophy. jag kollar mailen och en fyra på östgötagatan vill supergärna ha ett direktbyte med våra ettor, gärna supersnabbt. ovanstående har redan icke-hänt. men resterande finns det fortfarande hopp om.
jag går i vindstilla tok-sol från horan till skanstull med min nyfunna iPod-mapp "soft", den är fantastisk och innehåller bara ballader. bäst är alla reo speedwagon och meatloafs "anything for love", tätt följda av fleetwood macs "landslide" och lisa loebs "stay". kredden bor inte här längre. och så spiller jag ingen latte på min smutsvita kappa, tack. i skanstull vill jag möta min gamla NG-kompis hanna som numera jobbar på tidningsvärldens kommande mode-hopp modette. vi dricker mer kaffe i solen. sen blir jag hungrig och då möter jag upp min kille på pet sounds och han har inte sina solglasögon på sej för de är så sjukt fula, se bild i tidigare inlägg. vi tar med oss både calle lundell och robert brodén och går till blå lotus som jag precis upptäckt och börjat gilla. sedan hänger vi vid nytorget och käkar glass, hanna vaknar till liv och skiner ikapp med solen och lina thomsgård kommer och jag blir jätteglad för det var så längesen och vi har skrattfest för jag är nervös för jag ska göra ett cellprov kvart i sex. skratt gör det hela enklare och jippi, testet gick bra (i den här visionen får man veta rightaway) och innan min kille går på handbollsträning så käkar vi på därmed pasta som är mycket bättre än sitt namn och sen spenderar jag kvällen med carro, och vi lyssnar på olika remixar av "L-word"-ledmotivet och klipper ut bilder av dana och shane ur modemagasin och klistrar upp på ett fint kollage och så dricker vi te och äter en jättegod tårta som carro gjort. åh vad fint det vore. håll tummarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

säg mig var jag ska vara och när så ska jag med liv och lust make all your dreams come true, peachie!

Schmarro sa...

tårtan är på kylning. jag har kollat på fyra lägenheter! jag kanske ska köpa en av dem! herreGUUUUD jag DÖÖÖÖÖR! krama mej!