tisdag 17 april 2007

monki - loves it

jag har länge försökt att gå in i butiken monki på götgatan. första gången var på invigningen. först blev vi inte insläppta, fyrtiofem minuter efter utsatt tid slogs dörrarna äntligen upp och halva kredd-sthlm flög in med ett brak och jag fastnade ungefär tio meter in i lokalen och sen blev det stopp. knökfullt och det är hemskt svårt att brottas med babybjörn på magen. så då gick det inte. andra gången mötte jag rebecka åhlund precis vid kassan (som är vid utgången) och vi började babbla så härligt att jag utan att tänka plötsligt stod utanför på gatan och fortsatte babbla. tredje gången var förra veckan, då skedde nåt så odramatiskt som att min unge sket på sej precis när jag skulle beträda affären. nu har jag äntligen varit inne i butiksfan AND I LOVE IT. svart, vitt och grått dominerar, allt är gjort för att hänga löst och det är mycket hål där det ej borde vara, många sömmar som känns helt fel men ändå så rätt och knappar där inget går att knäppa. jag älskar ju sånt. och billigt var det ju också. enda minuset är ju så klart att man kommer vara lika ensam om plagget som... äh fan kommer inte på nåt. men jävligt o-ensam allafall. det är så himla trist, för plaggen är så egna i sej att det märks himla väl att man har lika om man väl möter nån med samma. oavsett detta så ska jag tillbaka imorgon och köpa tre plagg. alla svarta. alla sjokiga. alla to die for. i love monki.

2 kommentarer:

Anonym sa...

när jag läste om din förlossnings-episod.blev jag lite skraj,
men gud vad din blogg piggar upp min halsböldsjukdom.

tack /Annie

Anonym sa...

Nu kom jag på det! Jag har haft tanketvång. vem är du lik, men nu slog det mig! Du är lik Martha Plimpton! Äntligen!