måndag 30 april 2007

jag har druckit vin

min vän lina är en så himla bra festfixare. ofta kommer hon på samma dag att hon ska ha fest, gärna med tema, säg texmex. och så kommer man dit och det är alltid en rolig blandning på gästhögen och så finns det alltid mat så det blir över. och alkohol. och så känner inte alla alla, vilket gör att det inte bara blir kul, man lär sej nåt nytt på kuppen. i morse kom så då en inbjudan till en spansk afton redan nu i kväll. min kille tog hanna och åkte på konstfacksevent, och jag, jag fick leka emelie anno 05 och gå på FEST. det var kul. jag drack ett glas vin. mitt första. och bara ett, ska tilläggas. jag drack inte ens sista klunken för att inte uppfattas som despo. min inträde i vinets värld firades med ett fyrfaldigt hipp hurra av de närvarande. det kändes sjukt olagligt men det smakade som förr och jag blev fantastiskt röksugen. kände att jag skulle avvika när festen började komma igång, dvs när lina stängde av erikas dire straits-band och satte på håkan. det var kul, men ännu är jag inte riktigt mitt gamla jag. jag kan raljera om hur jag saknar riche och fyllan och suset och duset, men i ärlighetens namn så saknade jag hanna var tredje minut. men med lite träning så är jag fit for en riktig fight mot slutet av maj då jag tänkte bjuda mina bästa tjejer och ha en riktig tjejfest, en högljudd en, med sjukt mycket vin och obligatorisk introtävling. jag sätter en hunka på att linas lag vinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge kan Hanna hänga med din kille utan att vilja äta (som t ex när hon är på Konstfacksfest med honom)? Min lilla, som är ungefär lika gammal, är helt oberäknelig... Lite avis :-).

popmorsa. sa...

hon är lite som en klocka, vår unge. hon sover så himla mycket så hon är rätt lätt att räkna ut. som den gången, då gav jag henne käk vid kvart i sju. sen så drog han med henne på magen, hon sov till nio, halv tio kom han hem och då var det käk igen. fast hade hon varit hemma den tiden så hade hon velat äta tidigare. när vi är ute och knallar så sover hon bort tiden. oftast. ibland blir hon bananas-arg och då är det bara att langa fram pattarna. och valborg var första gången som vi skiljdes åt så där länge, rena turen det gick så bra.