måndag 2 april 2007

kredd schmedd

"Some days I just pray to the god of sex and drums and rock 'n' roll"

det är ju konstigt hur dessa patetiska rader får mitt hjärta att välla över. jag var ute och gick alldeles nyss, gatan var mörk och folktom och så på det meatloafs kraftfulla stämma, de töntiga orden och en saftig trumma som backar upp dem. jag DÖR. jag älskar meatloaf. den svulstiga jäveln. och fan. den här mp3-mappen döpt till "SOFT" som jag hittade när jag bytte dator (min kille dog när jag berättade vad den hette) gör mej till ett miffo, jag lyssnar bara på david gray, jävla dido och whitesnake. alltså, "here i go again"! vilken jädrans bra låt. bäst just nu är ändå "alone" med heart, det är powerballad i klass med "total eclipse of the heart". och det, det är världsklass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Meatloaf var det bästa jag visste när jag var liten! Min första idol, jag spelade in hans hits från radion, om och om igen på samma band. Min första skiva var en Meatloaf-skiva, fast en live-skiva som var lite konstig, med konstiga medleyn i mitten som hade motorcykelljud. Men det var ju så fint på nåt sätt ändå! ÅH Meatloaf. I will luvv u forever.

popmorsa. sa...

motorcykelljud! vilken kukförlängare! jag är så glad att han finns, den lille tjockisen.

Cissibitar sa...

Åh Emelie! Jag blir alldeles glad i hjärtat när jag läser dina nedplitade rader. Kommer du ihåg när vi nästan grinade i min lägenhet på Bergenstiernas när vi lyssnade på ASTRID LINDGRENS samlade hits? Haha. När mamma var liten osv. Puss och kram Cissi Rimshot

Anonym sa...

Haha Heart. Själv lyssnar jag på "Barrauda" typ fem ggr om dagen nuförtin.
och ja, "Here I Go Again" är så sjukt bra.