torsdag 19 april 2007

go shorty, its your birthday

tänk om alla dagar fick vara så grymma ändå. vaknade halv åtta av att kalle väsnas i köket på det där sättet när det liksom hörs att han vill smyga med det han gör. så himla gulligt. låtsas vakna yrvaket när han kommer med sång och macka med ljus i. får minimarket-jacka, hurra! den var small och way too small. somnade om till halv tolv då hanna vaknade. fikalunch på tabac med rebecka och cesar. vi har knappt setts sen bröllopet förra juni, så det var svinkul. sen gick vi till minimarket-kontoret och hängde lite, bytte min jacka till en large. satt som en dröm. sen söder, där jag shoppade en svart sammetsklänning (mitt hatmaterial! wtf!)på second handen mellan lisa larsson och tjallamalla, och en apsnygg klänning på tjallamalla. min kille tyckte på allvar att den var ungefär det fulaste han sett. den hade tigrar och djurmönster och djungelgrejer i ett hemskt rörigt mönster, och färgerna var spygrön, djungelgrön, vit och svart. ja men ni hör ju, den var fantastisk. sen pet sounds, kaffepaus. köpte nya sahara hotnights och andrew birds senaste (jo ibland handlar vi på pet sounds också). sen sushi bredvid victoria-bion och vernissage bredvid kafé 44. sist jag var vid kafé 44 låg jag utspilld som en gammal drink på trottoaren utanför, storgråtandes och helt förtvivlad över ett brustet hjärta, det var typ två veckor innan jag och min kille blev ihop, hurra och thank god för att tiderna förändras när man minst anar det. vernissagen visade nakna underliv sittandes på meloner och skumraskfoton från övergivna tunnelbanetunnlar. det var hemskt snyggt faktiskt. sen drog jag hem skitfort, före min kille och hanna, så jag skulle få lyxa med en halvtimmas alonetime. alltså den här dagen har varit så HIMLA bra, det var till och med mitt favvoväder några minuter, det är när det regnat och solen bryter fram på allt det blöta och allt blir rött och ljust. lite ligga på det här så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, grattis! Det låter som att du har haft en urskön dag. Själv har jag haft morsan här. Hon fyller ju femtio idag. Jag gjorde en supergod tårta med citronfromage och rosa marsipan. Jag måste säga att jag var mäkta (kan man säga så?) stolt när den ställdes fram på bordet...

Kram och kom hit snart!