tisdag 1 september 2009

Den ofrivillige turisten


Åååh, Björns bostadsbytare, vad är det du gör med mej. Man får ju de här gröna bytena och man vet ju att det spricker i slutändan, ändå är jag som besatt. Och nu verkar det, peppar peppar, som att vi sitter i guldläge. Igår dök det upp en ny stjärna på sajten, en trea mitt i Gamla stan precis vid Estniska skolan, med balkong och stambytt och nästan nittio kvadrat, jag tror den på ett dygn har ca hundra råintresserade ashippa snygga lägenheter som vill bytas med just den. Och vem ringde hyresrättsinnehavaren och ba "din lägga verkar fin?"..? Jo, MEJ! Helt sinnes ju. Jag brinner väl inte direkt för en lägenhet i Gamla stan men vill han byta, så lätt. Lätt som en plätt. Han kommer på torsdag.

Jag måste homestagea. Köpa lite fiffiga citroner och lägga i en skål i köket. Sanera badrummet. Sopsortera, kasta. Gömma prylar i förrådet. För TÄNK om han gillar? Iiiih. Gud, finns det ens en matbutik i Gamla stan? Och tänk vad nära science fiction-bokhandeln! Och turister. Turisterna. Och nu går jag händelserna i förväg igen.

5 kommentarer:

Helen sa...

Helt galet! Och kul. Hoppas att det går bra. :)

I sa...

konsum i gs är grym, turisterna är bara där på sommaren och då kan ni vara på andra ställen. Min kompis bodde i gs förut och sa att turisterna bara är på typ 2-3 gator, resten är det rätt tomt på.

Det enda som är jobbigt är parkeringsplatser om man har bil och att det ofta inte finns hiss i husen, om man bor högt upp...

håller tummarna

Viv sa...

Jag bor i Gamla stan och det är skiten, vill aldrig flytta! Nu finns även Munkbrohallen, en slags matbutik/saluhall precis påväg upp från t-banan. Min unge började just på Nicolaigården, prisbelönt dagis med ekomat och utvecklat genustänk. Jag kan go on men slutar här. Eller förresten, som mäklaren sa, "dagliga skönhetsupplevelser i historisk miljö", lät råcheesy men oj så sant. Lycka til!

Hawk and Weasel sa...

Gamla stan är ju superfint! Jag höll mig borta i flera år och tyckte det var töntigt där, sen råkade jag gå dit och bara WOW. Det är ju finaste delen som finns. Asmysigt är det!

Anonym sa...

Din lilla POPMORSA! Same as me!