onsdag 16 september 2009

Hör på den här då

När man jobbar på Aftonbladet, eller "Bladet" som vi "bladare" säger, så får man en iPhone! Haha, jag fattar inte ett skit. Det finns ju inte ens en knappsats. Och detta dilemma: mecka över mitt Tre-abbo till ett Telia, för att sedan kunna flytta mitt privata nummer till iPhonen, eller, bara ha en vidarekoppling från den privata (men det funkar inte med sms:en) eller helt enkelt (jävligt oenkelt när man tänker efter) köra dubbla telefoner?

Det är ju iofs bara sex personer som regelbundet ringer mej (hej mamma pappa kalle lovisa carro lina!), de kan man ju ge nya numret och sen ha kvar gamla telefonen hemma och kolla av den om kvällen. Och kanske ha ett meddelande där man säger att "testa det häääär numret istället".

Jag är jätteglad för min nya telefon. Så himla modääärn. Men jag hatar verkligen ny teknik, jag blir så jävla arg när jag inte fattar right away och jag hatar att lära mej nya gadgets.

5 kommentarer:

Linda sa...

Det tar ingen tid alls att lära känna iPhonen och sedan är du fast. Den bästa gadget som finns. Första emailet du skickar kan vara klurigt men när du blir van går det skitfort att skriva.

Anonym sa...

Men... det går inte att skicka MMS med den där. Väl?

(Nu kanske inte du gör det men det är en stor anledning till varför jag inte köper den.)

brallis sa...

Nuförtiden kan man skicka MMS med iPhone. Sen version 3.0 av mjukvaran kom.

jennie sa...

jag har vid olika tillfällen så länge jag läst dig skrivit en rad då och då, inte jätteofta, men ändå, titt som tätt, bara för att säga hur jääädra bra jag tycker du är, fantastiskt rolig, inspirerande underbar. Jag diggar dig som fan. Tyckte det var dags att säga det igen.

Lindsy sa...

Grattis till jobbet Emelie, kuuul! Micke kan annars lära dig en del om Iphonen, hans "bästa gadget nånsin". Första dagarna satt han på tunnelbanan till och från jobbet och stirrade sig blind på en liten GPS-prick i displayen som följde och visade hans resväg. Amazing. Det har lagt sig lite nu. Kram Gärdan