söndag 20 september 2009

Sun is in the sky oh why oh why would I wanna be anywhere else

I går gjorde jag det här härliga: brände trettioen skivor. Helt i onödan egentligen, ville bara städa upp lite i gubb-mappen, vips var det 150 låtar extra i den och jag tänkte ja men visst, det är ju solklart detta, jag bränner om hela skiten. Tog hela dagen varvat mellan gunga, Louie, äta mackisar med Hanna och partymakeup-påläggning. Var klar kvart över nio.

Tio var jag på Strand där jag skulle spela, och min kille visade "rummet" som var mitt och Erikas och dog av skratt. Det var ett litet Twin Peaks-rum vars väggar bestod av tunga röda draperier. Så långt allt väl, sen detta: det var sju kvadratmeter stort. Hahaha. Så där stod man. Bara en bakåtdansande dvärg som saknades. Det var kul. Vi drack öl. Det var nån limiter på ljudet så när vi krämade på så hackade allt, det tog ett tag innan vi fattade det, sen körde vi ba på. Med allt. Rökmaskin, laser, hits. Jag har nog aldrig spelat så många "dåliga" låtar på raken och det var så himla roligt. Det tyckte alla vi tolv pers som var där inne.

I dag: lite ont i halsen. Men det är sol, jag fick sovmorgon och min kille tog bussen till Tyresö för att hämta Livets mening och i kväll ska jag se Klungan på Södra teatern. "Det är vi som är hemgiften". Blir bra det här.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

den är JETEBRA pusspuss

Sing one for me sa...

Åh vad jag blir avundsjuk på dig som får gå på klungan i kväll!
Jag såg dem i julas på södra teatern och härom veckan nere i lund men jag får inte nog!

"Jag har så svårt att skilja på vad som är mat och vad som är annat.."