onsdag 2 september 2009

Kill 'em all

Jag läser den här boken, köpte den idag, och den är så jävla läskig att jag kollar titthålet i ytterdörren när jag tycker mej höra någon i trapphuset. Den heter alltså World War Z: An Oral History of the Zombie War och är skriven av Max Brooks och var från början en ljudbok, tror jag. Hela boken är intervjuer med människor över hela världen, folk som överlevt det tioåriga zombiekriget som bröt ut world wide tjugo år tidigare. Den är så förbannat otäck. Och det är inte bara gore, det är en inblick i politiska och religösa prylar också, känns så vidrigt verklighetstrogen. Well, apart from the zombies. *som nu tyvärr känns lite verkligare än vad de gjorde till exempel igår*

5 kommentarer:

Bajsugglan sa...

alltid gött med lite zombies till kaffet!

Suzan sa...

läskigt jue!!

Fröken Ellinor sa...

Den har legat på mitt nattduksbord ett bra tag...Men jag är som du, tycker den verkar läskig och bara väntar på att jag ska bemästra skräcken och börja läsa...

Eva-L sa...

Jag älskar den boken, den är fantastisk! Har tyvärr lånat ut min till okänd person, så jag måste köpa en till. Den är visserligen otäck, men det var det värt. Jag har dessutom The Zombie Survival Guide" av samma författare, ifall.

Matsy sa...

Mmmmm, blev alldeles pirrig, måste köpa.