söndag 27 september 2009

Let me be your fantasy

Asså fantasy. Älskar skiten. Tvärtemot vad min psykolog rådde mej, så läser jag ännu en fantasy-serie. Hon hade nån idé om att mitt bildningskomplex skulle skingras lite om jag läste något av värde (mina ord, inte hennes). Hmm. Vore smart, men... Nä. Så nu läser jag Steven Eriksons böcker om the Malazan Empire, och de är skitbra och oerhört detaljerade. Inte lika bra som Wheel of time eller A song of fire and ice, men nästan. *tips, om nån vill nörda lite* *älska verklighetsflykt*

Lolla coolt:

5 kommentarer:

Leise Rauschen sa...

Tja, popkultur var din "förra" expertkunskap, fantasy kan bli ditt nya.

s sa...

Ähh. Bildningskomplex, schmildningskomplex. Jag önskar att jag hade lika tydliga intressen som du att nörda ner mig i. Det är just det som gör dig så himla cool och intressant, att du är så bred men tydlig i dina intressen.

(Och sen blir det ännu tuffare att du är ball, snygg och rolig. Har tuffa kompisar, gör ultrahippa grejer men blandar upp med något som räknas som ultranördigt)

Popmorsan sa...

men gud. TACK.

Eva-L sa...

Jag tycker att det krävs en hel del bildning för att läsa Steven Eriksen, han är allt annat än lättläst. Och på tal om nörd, så blev jag helt pirrig i magen häromdagen när jag insåg att jag är i USA samma dag som nästa del av Wheel of Time släpps. You are not alone.

Lotta sa...

Någonting av värde
haha
rätt så konstig sak att säga