fredag 25 september 2009

Oktobers anthem redan nu

5 kommentarer:

Hanna sa...

Så jävla bra låt!
Var i London och såg honom värma upp för Coldplay på Wembley förra helgen. Rejält mäktigt!

Popmorsan sa...

Men guuuud, värmer Jay-Z UPP åt Coldplay? 1. knasig genreblandning. 2. Hallå, det är Jay-Z, bigger than hiphop itself? 3. ja, jag vet att Coldplay är typ större än U2 nuförtin, men ändå. Lite weird är det väl?

Hanna sa...

Ja. Jo. Jay-Z och Coldplay samarbetar på låten Lost och det enda jag visste när jag bokade biljetten var att Jay-Z skulle vara med på just den låten. Men han körde en hel timme själv innan Coldplay.

Det är en ganska varierad genreblandning, men det var jädrigt uppskattat av publiken. Och det var nog fler än killen brevid oss, som var där enbart för Jay-Z, som drog så fort han var klar.

Hanna sa...

http://sunkmamman.blogspot.com/2009/09/det-ar-kanske-lite-mycket-musik-nu.html

Mäktigt. Jag vill nästan titulera mig hiphopare numera..

Robert Kruus sa...

bästa låten från en annars ganska så tråkig platta. tråkigt då jag har väntat på skivan ett gäng år!