onsdag 30 september 2009

Is she for real?

Klart hon är, klart jag VET att hon är. Men på riktigt, jag dör av kärlek till den här rösten. Jag är inget jättefan av Fleetwood Mac, jag gillar dem, men har bara en Greatest hits-platta, that's it. Men Stevie Nicks röst... Shit alltså. Det är få som kan mäta sej med henne. Just nu kommer jag inte på en enda. Hmm. Gör ni?

Kolla det här klippet. Vilken kontroll! Och trycka och älskvärdhet och pricksäkerhet. ÄLSKAR henne i det här klippet. Så ung och klädd i persika och ännu inte märkt av drogerna. Och låten... Dör.



PS. Fleetwoods "Landslide" är en av mina bästa låtar någonsin. *gråtlåt deluxe*

3 kommentarer:

Viv sa...

Och ett djup i rösten tjejer sällan kommer åt. Fi fan vad bra. EmmyLou tycker jag nog kan sälla sig till samma kategori.

Michaela sa...

vilket fantastiskt klipp. tack! har lyssnat om och om igen och igen och igen. helt otroligt. hennes röst. och versionen. och hela stämningen. underbart.

U sa...

MMMMMM! Stevie är min gudinna. Ska se dem på Parken i Kphmn på torsdag. Can´t believe it!