fredag 29 januari 2010

Asså dagens samhälle


Lolla de här tomaterna. Smarriga va? Det tänkte jag också när jag med huvudet fullt av snor inhandlade kvällsmat på Hemköp efter att ha gått hem från jobbet med jordens undergång nånstans i näshöjd. Hanna har kommit in i åldern där man måste stå för det man har sagt, jag lovade henne att vi tillsammans ska göra pastasallad i kväll, således måste vi göra det även fast det kostar typ trehundra spänn att göra (gillar lyx) och jag inte kommer känna nån smak. Orkar inte ens tänka på att hon hela veckan längtat efter imorgon då vi ska gå till badhuset och köpa såna där luftkuddar man trär på armarna och sen LEKA i plurret en hel dag. *dör lite* Allafall. Jag är lite sjuk, köper utan att tänka, betalar FEMHUNDRA pix och tar för första gången i mitt liv emot kvittot de alltid försöker pracka på en i matvarubutiker. WTF happened here? Jo serrni, då hade de här ursmarriga tomaterna gått loss på femtio spänn. Femtio spänn! Det är ju helt sjukt! Att tapenaden och keson och kaprisen och fetaosten och parmesanen kostade svinmycket, det vet jag sen förut, men det älskar jag så det skiter jag i, men hallå, en halv hunka för femton pyttesmå tomater... Jeeez. *upprörd*

8 kommentarer:

I sa...

jag säger som min mamma sa när jag klagade över muslipriserna: vaddå, det är väl ungefär en öl.

tomaterna = en cafeoperaöl

och det pungade man ju gladeligen ut med

sofia h sa...

men man blir FULL på öl

Anonym sa...

Men man blir mätt av pastasallad. Och man gör sitt barn glad.

Aggie sa...

Recept tack! Låter som en jävligt god pasta sallad ;-)

Anonym sa...

det går inte att handla billig mat i innerstan, om man inte går på lidl och det gör man ju inte gärna.

Anonym sa...

sthlm=cpdyrt. köpte det för fem spänn häromdagen/malmöbo

Lena O sa...

Handlar alltid de där jävla körsbärstomaterna, fast för 39.90 dåra. / annan Malmöbo.

Anonym sa...

Alltså , jag säger bara Lidl. Har haft nåt slags motstånd mot den affären, men deras frukt o grönsaker är sjuukt billiga. Det finns även svenska grönsaker och frukter ibland. Deras plommonkörsbärstomater är de bästa OCH billiga. Förresten, kul blogg o gott recept!