lördag 30 januari 2010

Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp

Nu knallar jag och Hanna upp till Ringen och köper såna där luftkuddar för armarna, så hon kan guppa lite själv. Jag var lite skeptisk till att de köps på leksaksaffär, tyckte det kändes oseriöst och inte alls flytigt. Sen kom jag på att det är ju inte som att jag trär på dem, slänger ungen i sjön och går och köper en macka liksom. Så det blir nog bra.

Hannna ska också få välja en ny baddräkt, hon har skjutit i höjden som fan sedan i somras. Korsar fingrarna och ber till Gud att hon inte väljer rosa, volanger eller Disney-tryck. *kommer hon ju göra*

Jag är förkyld. Inte nära dödsbädden på något sätt, men tillräckligt för att jag ska tycka synd om mej själv. Men jag mår bättre än igår. Vilket är tur för jag har liksom inget val den här helgen, min kille är i Göteborg och Norrland sedan igår fram tills söndag kväll.

5 kommentarer:

Rådjuret sa...

Åh, Disney-volang-eran som får alla feministmammor som har döttrar att känna sig helt ruttna är inte att leka med (drabbas alla ungar av den?)
Verkar dock som att det försvinner av sig själv om man bara låter det vara.

Popmorsan sa...

hon valde en rosa med gula prickar, volang och rosett. DÖR.

Rådjuret sa...

Uj uj. Men tror som sagt att det går över. Min dotter ville bara ha Disneyprinsessfluff för två, tre år sedan och jag höll fan på att krevera. (Framförallt av att behöva ha askungens jävla kuvade röst som bakgrundsljud jämt och ständigt när hon hela tiden ville kolla på sådana filmer.) Nu är hon sex och tycker att rosa och prinsessor är det töntigaste som finns. Det är bara att härda ut!

Popmorsan sa...

äsch, jag bryr mej egentligen inte alls. bara hon är nöjd så. plus att hon var så jälla gullig i den.

Anonym sa...

Ränsten > Varför ska inte tjejer få vara "tjejiga"? Det är väl inget fult med det eller ofeministiskt att ha vissa färger eller vissa typer av kläder. Astöntigt och ett skäl till att massor med folk inte tar feminismen på allvar.