onsdag 6 januari 2010

I can't keep it in, can't keep it in, I gotta let it out

Jag ska göra nåt så originellt som att klaga på kylan. I morse var det så förbannat jävla kallt att min iPod hackade under promenaden till Skanstulls tub och det var åtta minuters väntetid nere i tuben och även där kom det frost ur ögonvrårna, fast det är så att säga inomhus. Väl framme vid Globen: ja då kom jag INTE IN. Röd dag betyder lockdown på Globengallerian. Efter lite meck kom jag in via McDonalds, knatade hela gallerian upp till Bladets ingång som var: STÄNGD. Försökte komma ut ur gallerians utgång tio meter bort, LÅST. Knata tillbaka till McDonalds, ut. Går runt hela jävla bygget tills jag hittar en liten ingång som går direkt till vårt hissystem. Är isbit och hysteriskt sen. Plan sex. Korthelvetet funkar inte, är fast i hissystemet. Ner till femmans reception. Obemannad. KOMMER. INTE. IN. Då gjorde jag det här sköna, en vuxen kvinna i foträta sneakers: vände blicken mot taket och skrek HELVETES JÄVLARS FITTBÖGS JÄVEL skithögt. Faktiskt exakt de orden också. Då kom en städare och släppte in mej. Lärdom: don't keep it in.

3 kommentarer:

Lindsy sa...

Hahahahaha!!! Förlåt. Men ändå. Hahaha. Dina argbeskrivningar är helt fantastiskt roliga. Don´t keep it in - den mest inspirerande lärdomen ever!

josefin sa...

hahahahhahaa jag jobbar helger på bladet och det där är ju exakt vad som händer! man kommer bara inte in någonstans alls och när det är kallt är det så FRUKTANSVÄÄÄÄÄRT.

eff sa...

Jag alltid trott att "sesam, öppna dig" varit en finkulturell omskrivning av nåt i den stilen.