lördag 16 januari 2010

Pulka i gårdagens smink

Ahmen orka ta bort smink som man kämpat så med dagen innan. Lätt mör efter gårdagen var det bara att trä på sej mysbrallan ovanpå tajtsen och bege sej ut i Bleckans pulkaparadis. Hanna hade peppat sen i onsdags på att visa mej "läskiga långa backen" och var så himla stursk. Väl där så vågade hon inte släppa min hand, ännu mindre sätta sej i pulkan. Oerhört skeptisk till det där med åk. Men det fanns getter, det var kul. Sen bröt hon ihop när vi båda insåg att vi glömt den varma choklad-termosen hemma på hatthyllan. Den drack hon i vagnen sen, i två minuter, sen plumsade hon ner i sömnen som en stock. Jag tror hon har lite feber.

I kväll vill jag gå på min killes klubb på Strand, men så blir det nog inte. För även om jag vill så vill ännu mer av mej bara vara hemma i soffan med Hanna tätt intill. Hon är så himla himla gullig och snäll och klok. Jäkla praktexemplar man lyckats få till. Trodde man väl aldrig, men så blev det.





Inga kommentarer: