tisdag 12 januari 2010

The big chill

Idag fick jag frågan vad boken om mitt liv skulle heta. jag ba, på rak arm, "Det var bättre förr". Och så såg jag att andra svarade typ "Mitt bultande hjärta i handen" och sånt där annat svulstigt, och var mycket nöjd med min torra titel. Intet ont i det, alltså jag älskar ju storstilade och hjärteknipande rader, men just i dag så tyckte jag bara det var så himla töntigt. Orka vara dramatisk liksom. Sen nu på hemvägen fnulade jag lite till och i ca tio sekunder tyckte jag på fullaste allvar att "Som barn tar man kärleken för given" var en helt grym jävla titel. Sen kom jag på mej själv.

Helt logiskt började jag tänka på vad som skulle spelas på min begravning. Oklart än så länge. Möjligtvis "You cant always get what you want" bara för att det är så fint i min typ bästa film, ni vet, "The Big chill".



Underbar film, fantastiskt soundtrack. SE DEN.

1 kommentar:

Linda G sa...

Åh! Den filmen är ju så bra. Början med låten "You can't...", åh!