torsdag 28 januari 2010

Fyra sekunder



Jag har en del att lära av min dotter. Jag är helt kass på ansikten, ännu värre på namn, vilket är oerhört pinsamt. Händer en gång i veckan att jag träffar nån som för mej är helt blank och man ba hej hej jag heter Emelie och så märker man att det blir konstig stämning och så har jag tydligen träffat vederbörande ett flertal gånger. Det är HEMSKT, för jag vill inte uppfattas som arrogant när det egentliga felet är lite vag dumhet. Hanna däremot, hon gastar över gator och torg åt för mej helt okända människor och ba "ASTONS MAMMA!" osv, järnkoll. I kväll när vi kom hem låg de nya telefonkatalogerna i trappen och hon ba "Sisi och Salkas morfar!" på tre röda. Och jo, jag känner också igen Magnus Uggla, vi har träffats vid exakt samma tillfällen som han och Hanna, men det är ju en helt annan sak. Han är ju en så kallad nationalklenod. Allafall, är mycket nöjd. Min unge har hövve på skaft.

2 kommentarer:

camilla sa...

fyfasen vad jag gillar din blogg, och sätter du skriver på. helt klockrent! bara det jag ville förmedla :)

Julie sa...

du kanske är ansiktsblind?
trummisen i sahara hotnights är tydligen det.