lördag 9 januari 2010

Hej mitt vinterland


Häromveckan berättade min kille för kanske fjärde gången att Friday Night Lights börjat rulla igen i USA. Älskar. Så nu är ju frågan: hemmalördag med glass, kille och FNL... eller... sällskapsspel, vin, Kåken, Quetzala. It can go either way. Jag har tillfället, men jag är liksom inte så sugen. Självklart sugen på världens bästa kompisar *mina* men inte på kyla och krog och larm.

Jag och Hanna kollar Totoro och käkar Coops fryspizza och naturgodis framför teven. Min kille blir vansinnig över det där med teveätandet, det är mot alla hans principer. Jag däremot är ju uppfödd och säkert tillverkad framför rutan. Hajja, inte ens om det är fredag och vi käkar plockmat typ tacos så kan vi äta framför en film eller så. Nej sörrni. Mat ska ätas i köket.

5 kommentarer:

Ida sa...

Jag fick aldrig äta framför tv. Så fort jag flyttade hemifrån. Åt jag framför tv hela tiden. Nu varvar jag men tycker fortfarande att det känns lyxigare att äta framför tv:n

Sara sa...

Emelie, jag älskar inte bara din blogg. Jag älskar dig. Verkligen. Jag älskar hur du står upp för saker som många gör eller gjort men som inte räknas som "fint" eller "bra". Det här att äta framför TV.n - very arbetarklass.

Men det fina med dig, det är att du är så ball att något som inte känns "fint" eller "bra" känns hippt och okej just för att du också gör det och står för det.

När jag var 20 och som mest ängslig träffade jag en ny tjejkompis. Hon bar inte stringtrosor. Av princip. I en tid då alla bar string. Gjorde man inte det, då var man en sämre sorts tjej. Men hon gjorde inte det. Det hon, och hennes statement, betydde för mig då, det gör du idag.
Okej, långsökt jämförelse. Och kanske ett stalkerliknande plussande från mig? Men jag har läst din blogg så himla länge och gilar dig så himla mycket - varför inte berätta det?

Anonym sa...

ät i köket. umgås.

OSG sa...

Äta i soffan- SUPERLYX!

Popmorsan sa...

tack sara! blir superglad av dina snälla ord. *hade inte heller string*