onsdag 21 april 2010

Flash delirium

Jag gillar ju Mad Men och framför allt gillar jag Joan som spelas av Christina Hendricks. Jag blir sjösjuk och awestruck varje gång hon är i bild, plus tycker hennes karaktär är spännande och stark, är inte heeelt förblindad av hennes yttre. Allafall. Hendricks har plåtat utmanande bilder i senaste Esquire. Jag gillar snygga bilder på snygga tjejer, och då menar jag inte lökar och blygd upptryckt mot linsen, utan sjyssta URHETA bilder, som när Blair och Serena slickar glass på Rolling Stone Magazines cover tex. Christina Hendricks bilder... Här är två exempel, ett jättedåligt och ett jättebra.

1. Typiskt urdåligt. Va fan. Who DOES that? Dör på den här kroppsställningen och lilla stilettklacken som viftar bakom rumpan, en sekund innan hela kroppshyddan kollapsar. Beyonce (och hundra andra brudar) envisas med den här posen och jag kan inte minnas att det funkat för någon EVER. Antingen "ho-ho jag är en tiger och SUPERFARLIG, I'll eat you up", och då är den ändå att föredra framfr ett krypande kvinnoåbäke som undergivet och bedjande glor in i kameran, med ansiktet i precis lagom kukhöjd, let the blowjob begin. Jag tänkte mej att hon hade lite mer intellekt än så här, lite mer ryggrad, och inte bara blint lyssna på fotografen som ba "jaaa, jag vet, kryp framåt som en tiger, det är inte alls världens fånigaste jävla pose, that's hot". NO IT'S NOT. Där bilden nedan är juicy och sexigt provokativ är den här bara billig och menlös. Plus tycker hennes fejja utstrålar osäkerhet snarare än styrka och hotness. Så himla o-fierce. Hatar den.



2. Typiskt jättebra. Hett. Urhett. Eat that melon.

Inga kommentarer: