måndag 26 februari 2007

more than this

det är lite lustigt. jag och min kille hade varit och hängt på mjölkbaren där jag läste den här lilla tidningen people och jag gillade det nya numret med marianneluttan på omslaget jättemycket, därefter tog vi bussen till sneakers'n'stuff för att köpa kleinblå skosnören till mina bruna läderkängor som jag inbillar mej ser ut som ett par ann demeulemeester gjorde för fem år sen och vi satt nu på pet sounds och snackade strunt med calle och stefan, då jag inser att det inte kommer att funka att mina dagars höjdpunkt är en latte på just pet sounds. det kommer helt enkelt driva mej till vansinne att inte vara mer produktiv än så. man blir dessutom dum i huvudet under och efter en graviditet. man glömmer saker, tidigare självklarheter gömmer sej bakom nya insikter om motherhood och mjölkersättning. detta i kombo med min sysslolöshet får mej att klättra på väggarna. inte ännu, men mitt inre psycho ligger där under och ylar. så. därför är det lustigt att jag får ett jobberbjudande kastat i mitt knä endast ett par timmar efter min insikt om mitt nära förestående sammanbrott. jag har inte ringt upp än, men det lät kul. och så ska jag spela skivor på nöjesguidens smygläsning på fredag. ska ta med hanna. hon ska tuktas i tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fick min unge i slutet av januari och var hela tiden inställd på att forstätta med ett av mina jobbuppdrag som filmredaktör, både under och efter graviditeten. Och jag tackar mig själv för det! Fattar inte riktigt de som pallar att bara vara föräldrarlediga, jag skulle gå nuts. Andra kanske tycker det är idiotiskt, men det var underbart att 9 dagar efter förlossningen stänga in mig mig och styra upp ett jobb jag hade lämning på. Som andningshål från skrik(inte så mycket), kräk(desto mer) och andra kropssvätskor. Så behöver ju bebisar hänga med sina pappor också. Vet inte vad jag vill säga med det här, men din blogg är himla bra och man slipper känna sig så ensam om att tycka livet inte ska förändras helt bara för man blir en till i familjen.

popmorsa. sa...

nä jag håller helt med. sen har jag haft turen att skaffa barn med en fab kille som verkligen vill vara pappa. just nu jazzar han och ungen runt söder ett par timmar medans jag ska få eftermiddagen för mej själv. så himla himla lovely. ska inte göra ett skit. bara kolla veronica mars och zappa på kanalerna.