torsdag 8 februari 2007

since i was born i started to decay, now nothing ever ever goes my way

usch jag skäms lite över hur jag gnäller hela jävla tiden. jag är svinlyckligt lottad. ville bara klargöra att jag vet det och inte alltid är en otacksam gnällhora. och i kväll blev ju jättetrevligt. tog fyran med ika och vejde, vejde fick inte en syl i vädret för jag och ika pratade om foglossning och inkontinens. på pet sounds strålade lag popmorsa samman, det var jag, ika, min kille och sebastian s-g. vi var det mest gravida bordet, och när dessutom k-gun kom och hängde var det värsta barnavårdscentralen for a moment där. det var fina vänner där. jag blir alltid glad när jag träffar stefan thungren och robert brodén var på topp som kvällens konferencier. världens finaste lina och digge hade eget lag, de skrev ron sexsmith och candy dulfer på det de inte kunde. candy dulfer! det är humor. tävlingen i sej var skitsvår. jag kunde kanske tre låtar. tio efter massa tänk tänk tänk. jag tvivlar starkt på att vi blev topp tio, vilket är weird fanimej, för jag är grym och det är min kille också, ika är gammal musikläggare på P3 om jag inte minns fel och sebastian är ju värsta musikkonnessören. vi stank ändå. jag tror att medelutgivningsdatum på låtarna i kvällens tävling var 1970.

ps. de jag tog på rak arm var placebo, starship och waterboys. en gång i tiden var jag obeskrivligt kär i brian molko som sjunger i placebo. jag kan fortfarande lyssna på "teenage angst" och "every me and every you" och liksom... gilla't. fast det är en hemlis.

Inga kommentarer: