tisdag 27 februari 2007

sleeping my day away

jag har världens bästa unge tror jag. vi gick och lade oss vid ett typ. klockan är tio över elva och HON SOVER FORTFARANDE. i love my kid. fan jag har insett att jag är en vandrande fashion disaster. har fortfarande femton kilos jävla övervikt och kommer inte i mina vanliga kläder och jönsar därför runt i samma förbannade XL-kläder som innan. XL-klädersom sitter som M, ska tilläggas. XL på en tunn kroppshydda är det snyggaste som finns. jag har dessutom hemmaklippt hår. rakt av bara. som på medeltiden. suck. var in på HM igår som dominerades av tunikor och långklänningar med afrikanska alternativt sextiotalsinspirerade tryck. passande för min fetma, men fan asså, nej. jag vill inte. jag saknar mina för korta herrbyxor och vita skjorta. och margiela-kavajen! den försvann i renoveringen! insåg häromdagen att jag inte sett den i mishmashen på vinden. grät en skvätt. hann också bläddra lite i britt-elle igår. gwen stefani på omslaget. jag tycker hon är skitsnygg, men ganska så ful när hon ler. hennes överläpp blir helt weird. på nåt vis gör det mej glad.

7 kommentarer:

Anonym sa...

En liten näsvis undran... Ammar popmorsor? Känns som om man blir snudd på korsfäst om man inte ammar minst 6 månader. Själv e jag långt ifrån mamma - måste bearbeta min ihärdiga förlossningsskräck först, även om jag börjar närma mig föda barn-åldern (svärmor har börjat droppa små kommentarer på middagarna, gah!). Känns som att jag är helt osugen på att ha en unge sugandes på tutten, även om det är min gulliga bebis...

popmorsa. sa...

popmorsor ammar definitivt. först och främst för att det är det bästa för bäbisen, och sen så är det ju så att många morsor rasar i vikt i takt med amningen. här ska rasas. rasa rasa rasa. även om inte ett skit hänt hittills.

Anonym sa...

Att amning kostar kalorier är skitsnack. I alla fall i mitt fall. Fyra månader efter förlossning har jag fortfarande sex kilo fett runt den forna sylfidkroppen. Och massivt håravfall. Buhu.

Anonym sa...

gud emelie, du får mig ju nästan att vilja skaffa unge också, med allt prat om hur länge hon sover och alla superfina bilder på henne! jag glömmer liksom genast bort att typ en unge på tusen sover mer än en timme i sträck och är sådär supersöt som hanna.
kan du inte skriva nåt som får mig ner på jorden igen? :)

popmorsa. sa...

hon crappar jävligt mycket. på ricko, det är så mycket aktivitet i brallan på ungen att det är helt sinnes.

Anonym sa...

Jag gick ner 10 kilo extra av när jag ammade min bebis! 10 kilos övervikt som jag haft i flera år. Dock kom de 20 kilona tillbaka när jag slutade amma. Men nu jäklar!
Att man tappar hår beror inte på att man ammar. Det beror på att när man är gravid så tappar man nästan inget hår alls, så sen efter ett tag så tappar man ikapp det, haha
Aldrig att jag skulle valt bort min bebis pga utseendefixering runt mig själv. Att missa den underbara upplevelse med ett barn pga att man är rädd för att man ska ändras, är helt galet.

Anonym sa...

NÄ, jag fick inte tillbaka 20 kilo, jag menade att de 10 kilona kom tillbaka sen när jag slutade att amma.