onsdag 11 november 2009

Although we've come to the end of the road, still I can't let go, it's unnatural, you belong to me I belong to yooooou

Livet, ändå. Så jävla krokigt. Ända sedan jag spelade på Spy Bar förra månaden och fick en utskällning för jag "var världens sämsta dj, jag förstörde allt, kunde jag inte bara dö" så har halva jag känt att nej nu fy fan, nu lägger jag ned. *allmänhetens vrede och vanmakt insert here*

Nä men ni vet. Man har gjort sitt, nya given är riktiga jobbet och familjen. Vuxenlivet, själslivet, jobba på karman. Livspusslet. Lämna plats för andra yngre brudar där ute i storstadsdjungeln. *så himla godhjärtad fin tjej, jag*

Andra halvan däremot har haft svår ångest. Svår revanschlystnad. Jag har legat och vridit mej och fnulat på snappy comebacks, tänkt så det knakar på låtar som skulle slå undan benen på alla.

Apropå yngre tjejer också, samma kväll som jag blev så där förnedrad, så var det en tjej som gick in i dj-båset och började skruva på inställningarna. Jag bara stod där med armarna hängandes utefter sidorna och stirrade på henne. Vad fan tar hon sej till? Fulla snubbar som tror de vet bättre, det är jag liksom van vid, men att brudar ska sätta sej på/över andra brudar i såna här sammanhang... That's a new one for me. Hon ba ratta ratta, gick. Utan ett ord. Så himla ohyfsat. Apropå snappy comebacks: har slutat läsa hennes blogg. *där fick hon så hon teg* *herregud*

Det är dubbelt det där. Men eftersom jag var så himla ambivalent så gjorde jag inte ett skit och tänkte att det får bli som det blir. Och se på fan. I dag blev jag tillfrågad om fyra spelningar inom loppet av en vecka. Ba så där.

Om bara min kille kunde komma hem nån himla gång så jag kunde kolla om det funkar tidsmässigt för oss båda. *livspusslet*

16 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv vem det var, skriv vem det var ,skriv vem det vaaaaaar!!!
Nyfikenheten is killing me!

Ellen sa...

var det forni? :)

Anonym sa...

Den gången i mitt vuxna liv som jag dansat mest, då var du DJ. Du är fantastisk som DJ. Han var säkert bara sur för att han inte får spela skivor.

Popmorsan sa...

haha, gud TACK!

och jag vill inte säga vem/vilka det var. *dålig kharma*

Linda sa...

Inte kan du sluta, jag har ju inte hört dig spela än :)

marie sa...

Go Emelie! KÖR ba!!

Anonym sa...

Jag är helt övertygad om att du är huuur bra som helst, även om jag inte vågar gå på de ställen du spelar för jag känner mig för gammal och ohipp:)

Sofie sa...

Åh, låt inte idioter med osunt hävdelsebehov get to you - det var DU som var dj och du som blev och fortfarande blir bokad för ett skäl!

Emma sa...

Men vilken jävla skata! Pjäxdropkick på näsbenet skulle hon haft. Hade inte det varit snappy, så säg?

Popmorsan sa...

VULGAR DISPLAY OF POWER. Åh Emma, nu måste jag lyssna på Pantera bara för det.

Ni andra: <3

annalin sa...

Och du visste vem tjejen var som bröt sig in i ditt dj-bås!!!
Du tillomed gillade henne (förut!)

Nä vet du vad du får faktiskt skriva vem det var. Tänk om vi andra också läser hennes blogg.

Please..?!

Ausa sa...

What?! du är ju så jävla bra! sluta inte!

Anonym sa...

de som säger att du är bra är dina vänner och skulle aldrig tycka eller säga något annat än att du är bra som DJ.
Tyvärr. Du är ingen bra DJ.
Jag skäms som satan när jag tagit med kompisar som är på besök från Utlandet och så spelar du (och resten av ditt indiegäng) sådan djävla skit så man får skämmas livet ur sig.

Men du är då ingen dålig människa, så det är inte menat som ett blogghat.

Och glöm inte att smaken är ju som baken ; )

Anonym sa...

@anonym, hur kan du först säga det du säger och sedan att smaken är som baken? Helt j-la motsägelsefullt. För jag känner inte popmorsan alls men när du DJ:ade på Trädgårn i somras var det bland det bästa jag varit med om o var definitivt inte den enda som tyckte det.... så precis, smaken är som baken o det är många många fler än dina vänner som gillar dig!! (pepp pepp) Och sedan kan väl jag få vara lite fördomsfull o säga att Spy bar goes alternative (eller vad man nu vill kalla det) är ju något de har försökt de senaste åren men vete f-n om det funkar, same old småbrudar i högklackat och kort kjol liksom

Popmorsan sa...

Wow. Har svårt att hitta orden här.

Vad JOBBIGT för dej det måste ha varit när du stod och skämdes å Sthlms vägnar, och å mina i synnerhet. Och det är lite lustigt nästan, du håller liksom jättefin ton i hela inlägget, men det du säger är "ledsen, men du är verkligen JÄTTEDÅLIG". Och så undrar man ju lite vart du vill komma. Jahapp, du tycker jag stinker. Happ. Vad ska jag göra av den infon?

Och jag vet inte vad din benämning av dj innefattar, jag kallar mej sällan vid det namnet. Jag spelar skivor, nästan alltid i barer utan dansgolv. Jag har alltid haft svårt att kalla mej "dj", precis som att jag aldrig kallar mej "journalist" för jag tycker det låter så himla snoffsigt och... tungt. För mej är "the real deal" någon som taxtmixar, gillar tolvor och hänger på tuffa skivbolagssajter och är nere med skiten. Någon sådan har jag aldrig varit och heller aldrig aspirerat på att bli.

Sen att du inte gillar popmusik av den snävare fåran, eller Fleetwood Mac eller hittiga hits från de senaste trettio åren eller whatever, det är ju som det är. Som du själv så fint sa, smaken är som baken. Jag är hithora, alltid varit och kommer alltid att vara. Och jag är rätt enkel att hålla koll på ska du veta, jag spelar bara på Gubbrummet och liknande ställen nuförtin. Regga dej på deras veckobrev så kan du i god tid ha koll på när jag eller nån av mina jävla indievänner spelar. Förresten är jag jättenyfiken på vilka du menar när du säger så?

Då rekommenderar jag dig hellre att hålla koll på när Slow Blow kör, eller kanske Kornel om du vill ha lite hårdare dansprylar, eller kanske Christian Dinamarca som är helt grym.

Och hoppa Spy bars gubbe imorgon, för jag spelar där då.

Lycka till!

Digge sa...

Emelie! vi har sagt det förr och det tål att sägas igen: du är MYCKET mer än bara en dj eller vad man vill kalla det för- du är en förebild! utan dig hade vi aldrig kunnat spela som vi har. det var ju du som gjorde det tufft att spela exakt den musik man vill, oavsett om den är kreddig eller inte, och ha ROLIGT medan man gör det. glöm inte det.