fredag 27 november 2009

The pain of being pure at heart


Åh gud, i dag premiärgick jag mina klövskor från Sam Edelman till jobbet. Nu vill jag såga av mej benen från knäna och nedåt. De är omöjliga att gå i, jag har gått i Converse och Air Force One och herrskor i fyra år snart. Jag ser ut som en kalv på is, eller som ett barn som testar mammas högklackade för första ggn. Smärtan kan jag ju stå ut med, för MY GOD, de är så snygga, men att jag ser så himla tafatt och skakig och osäker ut när jag går, det motarbetar liksom hela attityden som skorna är tänkta att signalera. *får träna hemmavid*

3 kommentarer:

Schmarro sa...

Hur höga är det? Mina som är 11 cm, första gången = ville döden dö. Ja det var ju då jag ramlade i gamla stan när du var med förresten. Helgen efter = gick MYCKET bättre. Typ dansa-på-högtalare-bra.

Popmorsan sa...

Vi får se om de får hänga med ut i natt. Just nu: vill precis som du då (fot)döden dö.

Schmarro sa...

min första kväll i dem: hade tygskor i väskan. hade tygskor varje transportsträcka. total tid för anvädning av höga skor: 1,5 timme. max 2. ville ändå döden dö och på ett mycket markant och unforgetable sätt.