söndag 22 november 2009

Idol

Såg fredagens Idol nyss. Hmm. Eriks hyllning till pappa. Man vet ju inte bakgrund där, och inte ens om mamma är i livet, men om hon är så kan jag tänka mej att hon var en mycket ledsen mamma den kvällen. Hajja om Hanna är med i nåt liknande om femton år och viger hela alltet till pappa. *är mer inne på Calles style*

Och fan, kom just på att Calle kanske har en pappa också... Aja. Man vet ju inget om det där. Och satan, jag inser ju nu att även Tove och Mariette kanske har en förälder som inte fick kredd i teve av avkomman. JA JAAAAA, glöm allt jag sagt. *även solen har fläckar*

8 kommentarer:

Gammelmamman sa...

Jag tänkte också på det med Eriks ev mamma. Och blev så förvånad när jag fick se hans pappa för jag känner honom lite! Vi är medlemmar i samma golfklubb. Men om nu mamman inte nämns i sammanhanget så är hon kanske inte heller värd att nämnas. Som du skrev, man vet inte...

Anonym sa...

Erik har en mamma som säljer choklad i en liten butik på Flemminggatan :)

Anonym sa...

Förstår inte riktigt logiken i funderingarna, bara för att han vill hylla sin pappa drar ni slutsatsen att hans mamma antingen är död eller inte värd att nämnas? que?

Anonym sa...

(samma anonym som ovan..)
bara en tanke, kanske erik visar uppskattning för sin mamma varje dag men aldrig på samma sätt för sin pappa, och därför vill ära honom? skulle jag lätt kunnat göra för min pappa, växte upp som mammas flicka men har börjat uppskatta pappa så himla mkt mer nu, hade jag ett sätt att visa det på skulle jag lätt göra det.

Popmorsan sa...

det finns ingen logik i det här inlägget, det framgår väl. det var en känsla bara.

Anonym sa...

här har en av schulman-brorsorna ngt att säga på temat. jag gilllart!

http://www.expressen.se/debatt/1.1725437/debatt-darfor-hyllar-vi-bara-vara-pappor

malin sa...

fast jag tror Calles morsa var ensamstående, för hon sa nåt om att det bara hade varit hon och Calle sen han var liten. Jeg vet inte, men fick den känslan. När jag såg Eriks uppträdande tänkte jag på det här underbara inlägget från oväntat(!?) håll http://www.expressen.se/debatt/1.1725437/debatt-darfor-hyllar-vi-bara-vara-pappor

för visst satt "mamman" bredvid pappan, kramade hans hand och grät lite. Fast det var säkert inte så, men kan man inte hylla båda?

malin sa...

oj, jag läste inte andras kommentarer så noga... tydligen :) sorry