lördag 14 november 2009

Hot and cold





Igår tog jag tre kort. Det var en rätt rolig kväll, men jag hade sjukan i kroppen hela tiden så jag var lite seg. Le Rouge som ställe var helt övergrymt med speglar i taket, kalendabrar med levande ljus, sammetsdrapier ta mej fan överallt och lite fransk matsal möter Moulin Rouge-känsla. Obs, på ett bra sätt, classy inte cheesy. Massa kringelikrokgångar och rum. Hade gärna haft trettio pers till i lokalen, men de som var där gjorde hela grejen underbar ändå. Mer hemmafest med Spotify-feeling än mayhem. Precis vad jag behövde. Eller, absolut inte egentligen, med tanke på hur SJUK jag är i dag. Ställde in Spy bar, ställde in barnvakten. I kväll blir det gos med munskydd för mej och Hanna. Min kille kör Detektivbyrån på Street. Och eftersom glass är så underbart bra för en ond hals köpte jag Ben & Jerry Phish Food OCH Lejonet och björnens uragoda smak med kolasås och jordnötter. Man ska skämma bort sej när man är ynklig.

4 kommentarer:

lejnox sa...

vadå finns lejonet & björnen i sthlm också? trodde det var nåt som bara göteborgare hade glädje av! :)

popmorsa. sa...

ja för tusan, på konsum. sen så vet jag att det fanns en egen butik på sergelgatan förut, men den är borta. himla god glass det där.

Unknown sa...

Fy fasiken vad trevligt det var!

malin sa...

å, tack för lejonet & björnen-tipset. har längtat efter glass med jordnötter och kolasås sen "snack" försvann i början av nittiotalet.