måndag 23 november 2009

Flyg lilla Sparvöga

Har jag sagt att min kille och Hanna ska åka till Italien? Javisst, på söndag drar de och kommer tillbaka natten till lördagen därpå. Halva jag är glad för lugnet och plats för umgänge detta kommer medföra, halva jag har fan PANIK. Italien! Flyga! En vecka från mej, hur ska ungen överleva! Vad ska hon äta därborta och tänk om Kalle tittar bort och så kommer en stor italiensk bil med en stor italiensk typ BLIND förare och så gasar bilen och Kalle blundar och Hanna ba... ja men ungefär så låter det i mitt huvud. Tänker på skräckhistorier om barn som äter glass i främmande länder och ba ALLERGICHOCKEN FRÅN HELVETET. Och tänk faktiskt, tänk om ebola bryter ut i Palermo eller var fan de nu kommer hamna? Såna saker. Ååh. Lugnet är inte värt det. "Lugnet"! Lugnet my ass. Lugnet är fan i mej non-existent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Igår var min svärmor med vår 2,3 åring på badhuset. Det stänger kl 15 och en hallvtimme senare tror jag att de har drunknat. Hon har kanske tittat bort en halv sekund och han bara sjönk, eller sprang iväg halkar o slår i huvudet och halkar ner i vuxenbassängen. Uhhhh jobbigt att inte ha nån koll på en vecka ha ha

Anonym sa...

Glöm inte att ta med svenskt kaffe!